#1 Skrevet November 12, 2011 Holder på med oljeskift nå, og sliter litt iom. jeg ikke får opp lokket over oljefilteret. En stund siden jeg gjorde dette selv, så lurer på om det er links gjenger på lokket? Har forsøkt begge veier uten at jeg får beveget det noe. Hodet på lokket begynner å bli slitent, så må til med vannpumpetang Noen som kan bekrefte eller avkrefte at det er links gjenger? Står nå med en bil uten olje som jeg gjerne skulle brukt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 12, 2011 Det er helt vanlige høyre gjenger:) IKKE links 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 12, 2011 Jaja, får gå ut og prøve mer. Fatter ikke at et plastlokk kan sitte så godt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 12, 2011 Vet da pokker hva jeg skal gjøre. Det er ikke snakk om at det løsner. Brakk (!) en enkel vannpumpetang i forsøket, og hodet på lokket blir bare mindre og mindre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 12, 2011 #%!%"! Toppen på lokket knakk! Noen i vestfold med tdi V6 delemotor stående? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 12, 2011 Har ikke, men, lurer på om det ikke er samme lokk til flere audier. Om jeg ikke husker feil, så er det filteret passende til flere Audi diesel motorer, og da passer sikkert lokket også. Da har du et større søkefelt etter noe brukt. Motoren står jo også på VW 2,5 diesel. Ellers burde du kjøpe en slik en neste gang, eller smøre o-ringen litt..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 12, 2011 Smøre o-ringen og dra til med 25nm. Da hadde du sluppet dette;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 12, 2011 Ikke jeg som gjorde dette sist, men skal passe på at jeg gjør det riktig nå ihvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 14, 2011 Her er en som selger hele oljefilter boksen på en 2,5TDI på tysk e-bay http://www.ebay.de/itm/Olfiltergehause-Audi-A6-VW-Passat-2-5-TDI-059115405G-/230468200107?pt=DE_Autoteile&hash=item35a8f9a6ab Er vel tvilsomt om noen vil selge kun plastlokket, da må du nok på Møller og det koster som kjent. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 14, 2011 Her er en til, halv pris av forrige. http://www.ebay.de/itm/OLFILTERGEHAUSE-OLFILTER-KURBELWELLENGEHAUSEENTLUFTUNG-2-5-TDI-AKE-AUDI-A6-/310357741094?pt=DE_Autoteile&hash=item4842c34e26 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 19, 2011 Kjøpte nytt lokk på Møller. 197,- inkl rabatt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 19, 2011 Fikk du av det gamle? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 19, 2011 Fikk du av det gamle? Hvis du ser litt lengere opp så sprakk det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 19, 2011 Hvis du ser litt lengere opp så sprakk det:) Det står at toppen på lokket knakk ja. Ikke at han fikk det av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 19, 2011 Joda, fikk det av til slutt. Var kun selve hodet på toppen som knakk av, så var ikke bare bare å få det av. Måtte slå en skrutrekker i siden slik at det sprakk hele veien ned 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...