Audi s3 8l stopper 2 min etter start

Anbefalte innlegg

Audi s3 8l 2000mod. Stopper 2 min etter start. Bilen starter fint når den er kald. Går i ca to min så stopper den uten at noen varsellys eller noe kommer opp. Men starter ikke igjen. Før den har stått i noen timer. Så skjer det samme igjen. Lurer litt på om det er bensin pumpen som låser seg. Håper noen har noen gode ider:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du starte den opp igjen umiddelbart, eller må den stå litt før den vil starte igjen?

Har du gjort noe med bilen i det siste som kan forårsake dette?

Vag-Com er nok tingen her. Tipper at det er et termisk brudd i en eller annen komponent, f.eks til tenninga.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du starte den opp igjen umiddelbart, eller må den stå litt før den vil starte igjen?

Bilen starter fint når den er kald. Går i ca to min så stopper den uten at noen varsellys eller noe kommer opp. Men starter ikke igjen. Før den har stått i noen timer.

.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ååh, ser at jeg ikke leste teksten nøye nok....

Jeg kjenner ikke denne motoren, men har den f.eks hall giver til tenninga? Det er jo en komponent som kan gi dette problemet.

Sjekk f.eks om du har gnist etter at problemet inntreffer...

Jeg har vært ute for termisk brudd på golf motor som fungerte på samme måten.... Da blei det byttet hele fordeleren, og da funket det problemfritt igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips.

Har vært borti halgiver på veiv en gang med tilsvarende prob. på en a4. Men da mener jeg bensin pumpen gikk. Men pumpen min stopper. Skal se om jeg får lånt meg en vagcom i helgen siden min vc. har gått i stykker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du gjort noe med bilen i det siste som kan forårsake dette?

Vag-Com er nok tingen her. Tipper at det er et termisk brudd i en eller annen komponent, f.eks til tenninga.

Har ikke gjort noe med den i det siste. Den hadde stått i ro i tre uker, Siden jeg var på ferie. Når jeg skulle ut å kjøre igjen inntraff problemet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag startet den igjen, Men kun i 2 min. Så tok jeg ut 167 relet og lagde en juper ledning der. Da gikk bilen fint igjen. Så regner med at det er bensin pumpe relet som er ødelakt. Men skal prøve med et nytt i kveld eller morgen. Så får vi se:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var 167 relet som var ødelakt. Så nå virker den igjen:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikkeno som er bedre enn det!!! :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.