#1 Skrevet November 12, 2011 (endret) Hei, i sommer monterte jeg senkefjærer på min 200, hvor det ble oppdaget en slapp høyredemper og en tom venstredemper bak, så det ble bestilt nye dempere pronto ifra den lokale Meca-butikken. Ankom to flonka nye KYB gassdempere og jobben ble gjort. Dempere foran ble aldri bytta. Men jeg føler litt at den kunne trengt noe mer stas. Sett flere steder at bilstein-dempere i kombinasjon med H&R-fjærer har blitt anbefalt til de grader, på flere bilplattformer. Så jeg tok et søk og på min dukker Bilstein B6 opp, samt Bilstein B8.. Her stoppet min forståelse for forskjellen opp.. Hjelp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 12, 2011 Var kyb på min da jeg fikk den, noe gåene riktig nok, men bytta til bilstein og er igrunn veldig fornøyd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 12, 2011 Har Bilstein på min '90 A10q. Skal aldri ha noe annet igjen, såfremt det er å få tak i Bilstein B8 Sprint om jeg ikke husker feil. Fungerer fett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 12, 2011 Jeg lurer litt på forskjellen imellom B6 og B8 jeg da, mulig jeg formulerte meg litt dårlig på første posten.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 12, 2011 B8 er vel 20 mm kortere elns 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 12, 2011 B8 er kortere enn B6 ja. Ment for senkede biler, funker fett på 40mm H&R senk hvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 12, 2011 Har hatt bilstein B8 dempere og eibach fjærer på vento og polo,kan ikke si noe annet enn at jeg har vært storfornøyd med det,passelig sportslig og komfortabelt.Blir nok det igjen på gti'n 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 14, 2011 (endret) Bilstein! Som de sier, B8 er kortere og ment på senka biler. Som jeg fikk svar på når jeg leita, så trenger man egentlig bare B8 om man skal senke 50-60mm eller mer. Edit: Delenr jeg bestilte til min 200. Foran : P36-0369 - B8 Sport 14mm Bak : P46-2065 - B6 Sprint 12mm Jeg vet 200 10v skal ha en annen demper bak, som er 10mm istedetfor, men jeg byttet hele opphenget til demperen fra noe som satt på en 20v. Foran er 10v og 20v like. Edit2: Ser ut som Bilstein har byttet delenr, limer inn fra 2011 katalogen: Audi 200 (44, 44Q) B8 Bak M12: 24-020664 B8 Foran: 34-003695 B6 Bak M12: 24-020657 B6 Foran: 34-003701 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 14, 2011 Jeg har hvertfall kun gode erfaringer med Bilstein. Kvalitet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 15, 2011 (endret) Okei, da er det B6 jeg trenger å gå for da, iom. min ikke er mer senket enn 40mm. Men forskjellen imellom Sport og Sprint er stivheten? Edit: Sport er til biler uten senk, sprint er til biler med senk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 15, 2011 Bilstein! Foran : P36-0369 - B8 Sport 14mm Bak : P46-2065 - B6 Sprint 12mm Jeg vet 200 10v skal ha en annen demper bak, som er 10mm istedetfor, men jeg byttet hele opphenget til demperen fra noe som satt på en 20v. Foran er 10v og 20v like. Dette er ikke helt korrekt. 200 20v og V8 har alltid 12 mm bak. 100/200 10v kan ha 12 mm bak dersom de har sportsunderstell. Min 100 Sport Exklusiv har 12 mm bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 16, 2011 Kan jeg lure inn et lite spm? Prøver meg. Har selv en Audi 200 20V avant 91- mod. som jeg trenger nye fjærer og dempere på. Bilen er helt original høydemessig (tror 20V er litt senket fra fabrikk, er ikke særlig høy ihvertfall) og ønsker å beholde den sånn. Er det Bilstein B6 jeg bør gå for da og H&R fjærer? Søkte på sistnevnte litt forskjellige steder og da står det at de er for biler som er senket opp til 40 mm. Kan jeg, eller rettere sagt bør jeg bruke disse på en vanlig bil som ikke er senket? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 16, 2011 Kan jeg lure inn et lite spm? Prøver meg. Har selv en Audi 200 20V avant 91- mod. som jeg trenger nye fjærer og dempere på. Bilen er helt original høydemessig (tror 20V er litt senket fra fabrikk, er ikke særlig høy ihvertfall) og ønsker å beholde den sånn. Er det Bilstein B6 jeg bør gå for da og H&R fjærer? Søkte på sistnevnte litt forskjellige steder og da står det at de er for biler som er senket opp til 40 mm. Kan jeg, eller rettere sagt bør jeg bruke disse på en vanlig bil som ikke er senket? På min 100 Sport Exklusiv som har sportsunderstell originalt fra fabrikk (20 mm lavere enn normalunderstellet) har jeg B8 Sprint. Fungerer meget bra. Jeg hadde gått for B8 Sprint var jeg deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 18, 2011 Hei igjen! Undersøkte på ebay og tenkte å bestille B8 Sprint dempere som anbefalt, men fikk da følgende tilbake: "Welches Gewinde hat der Dämpfer an der Hinterachse ? M10 oder M12 ?" Noen som vet om jeg har M10 eller M12? Hvordan finner jeg ut dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 19, 2011 Som skrevet tidligere; 200 20v og V8 har alltid 12 mm bak. 100/200 10v kan ha 12 mm bak dersom de har sportsunderstell (originalmontert). Min 100 Sport Exklusiv har 12 mm bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 20, 2011 B8 er kortere enn B6 ja. Ment for senkede biler, funker fett på 40mm H&R senk hvertfall. Betyr det at B6 vil fungere bra til orginale fjærer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 20, 2011 Betyr det at B6 vil fungere bra til orginale fjærer? Jepp;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 15, 2012 Løsningen ble Bilstein B8 Sprint både foran og bak 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...