Anbefalte innlegg

nei, fortsatt problem. Tenkte jeg skulle prøve å justere wastegaten i dag for å unngå for høy trykk for å se om det bedret seg. Men vet ikke helt hvordan jeg får justert det. Skrudde ab de 8 skruene på toppen av WG, men huset satt bom fast :S

 

Noen som har noe tips eller nærmere forklaring på hvordan jeg justerer WG?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei nei nei,du må ikkje gjøre det:p.Det ska være en blombering i senter av wastegaten (oppå lokket).denne må du ta ut for og komme til justerings skruen:)

nei, fortsatt problem. Tenkte jeg skulle prøve å justere wastegaten i dag for å unngå for høy trykk for å se om det bedret seg. Men vet ikke helt hvordan jeg får justert det. Skrudde ab de 8 skruene på toppen av WG, men huset satt bom fast :S

 

Noen som har noe tips eller nærmere forklaring på hvordan jeg justerer WG?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, tror ikke det er mulig. Er akkurat som en plate som er trykket opp mot hullet fra insiden. Så går ikke ann å komme til noe under der :S

 

img5393x.jpg

 

Sånn ser den ut, helt flat på toppen der uten noe å skru på :S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk et skrujern eller lignende for og vippe bort den runde platen.Skruen er under der:)

Hmm, tror ikke det er mulig. Er akkurat som en plate som er trykket opp mot hullet fra insiden. Så går ikke ann å komme til noe under der :S

 

img5393x.jpg

 

Sånn ser den ut, helt flat på toppen der uten noe å skru på :S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått hevet i en resirk ventil, da en blå kreftventil stod på den før. Så skal være bedre det ihvertfall. Men får ikke 100% utelukket noe før jeg får tak i original IC og luftboks :-(

 

Har det du trenger jeg ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk et skrujern eller lignende for og vippe bort den runde platen.Skruen er under der:)

 

Er det bare en plate som er skjøvet inn der? Så bare å få vippet beint ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det du trenger jeg ;)

 

Allerede fått tak i det, men takk for tanken =) Har ikke original fremfanger tilfeldigvis? Og boltene som skal holde baksetet på plass?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kan nesten garantere deg at dette er coiler om du ikke har byttet disse?? har nemmelig vært borti dette flere ganger og hver gang har det vært coilene.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, kjøpte 2 nye coiler fra statene. Er det noen måte å finne ut hvilken som sliter? Eller hvilken som er svakest?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nej da må du nok enten bytte alle eller prøve deg frem.. bytte helt til det blir greit

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey, får se litt mer på det da, og bare begynne i ene enden :-(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wastegaten din skal åpne på 0.6 Bar, alt over dette er det N75 som styrer. Ikke begynn å pell på den, er en grunn til at den er plombert :) Det du kan gjøre er å skru av mutrene rundt den, plukke av lokket og se om alt beveger seg som det skal inni. Eventuelt kan du koble av N75 og se hvilket trykk du får da, skal ikke være mer enn 0.6. Stemmer det er ikke feilen på WG iallfall..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey, da har jeg litt mer å sjekke. Tok av mutterene for å sjekke WG, men lokket satt bom fast, så turte ikke begynne slå å hamre på stakkaren for å få den løs. Men skal prøve å koble fra N75 og se hva som skjer =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hugs at dersom du kobler veg wg så må du koble sammen slangen som går fra turbinhuset til wg! ellers får du fult ladetrykk dersom slangen til wg står åpen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, ble avansert dette her. Tror jeg lag WG være og begynner å skaffe de resterende coilene og gå den veien først :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

begyn med å bare koble av kontakten på n75, da skal den vel bare lade grunntrykk(0,6/1,6 i displayet). lader den for mye da også, er det feil på wg ;) mye billigere en å kjøpe 3 nye coiler. har hatt samme problem med bilen min. for høyt ladetrykk=nødmodus og mye rykk og napp. monterte chip og probleme var løst. for da liker den lit høyere trykk ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey, da er det tilbake til dette. Skal se om jeg får prøvd i løpet av de neste dagene =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk berre n75,ikkje rør slangene :P:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, skal gjøre det, bare koble fra kontakten på N75 =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BTW, problemet fikset da jeg fant ut det var 2 stk originale fjører kveilet inni hverandre, så den ikke klarte dumpe gjennom WG. Bilen har ikke noe problemer med dette lenger, annet at den mistet MASSE effekt når plutslig trykket er vesentlig lavere. Men bedre med en bil som fungerer enn en som går raskt på enkelte turtall :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samt sjekk at ikke noen av jordingene fra coilene er løsnet, hadde en jording som hang på en bolt som hadde herpet gjenger, så bolten bare lå nedi der løst med jording hengende på. Tvang nedi en større bolt, så da skal ikke det være sjangs for at coilene fjusker uten å være defekt, uten at bolten løsner eller noe slikt =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 stk fjører kveilet inni hverandre,det der må du forklare litt mer utfyllende:)

BTW, problemet fikset da jeg fant ut det var 2 stk originale fjører kveilet inni hverandre, så den ikke klarte dumpe gjennom WG. Bilen har ikke noe problemer med dette lenger, annet at den mistet MASSE effekt når plutslig trykket er vesentlig lavere. Men bedre med en bil som fungerer enn en som går raskt på enkelte turtall :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta 2 originale WG fjærer, sett de på høykant på siden av hverandre på et bord, så skyver du de inni hverandre, slikt at de ligger inni hverandre, og da nesten er som ei fjær. JALLAMEKK!!! Noen som har hatt en god ide, som ikke er så veldig bra egentlig. Så da ladet bilen til N75 sa nei til overtykket, og måtte slippe ut trykket, siden WG essensielt ikke har noen funksjon lenger da :S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda eg ser den,men lurte berre på om det skjedd ved en feiltagelse eller noe:p bedre og shimse da:)

Ta 2 originale WG fjærer, sett de på høykant på siden av hverandre på et bord, så skyver du de inni hverandre, slikt at de ligger inni hverandre, og da nesten er som ei fjær. JALLAMEKK!!! Noen som har hatt en god ide, som ikke er så veldig bra egentlig. Så da ladet bilen til N75 sa nei til overtykket, og måtte slippe ut trykket, siden WG essensielt ikke har noen funksjon lenger da :S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok veldig bevisst gjort av den som gjorde det :P Noen som kom på en veldig "smart" måte å få strammere fjær :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.