Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Har noen spørsmål angående senking.Har en Golf 4 som jeg nettopp har satt på noen 18 tommere på.Problemet er at da ble selvfølgelig bilen seende ut som en Jeep Cherokee eller noe sånn..Så jeg har funnet ut at jeg må senke!

Var innom et firma i Sarpsborg som heter Pedersen Racing og sjekka ut litt priser i dag.Hadde et sett som senka 35 mm(H&R,bare fjærer).Skulle jeg senke mer så måtte jeg visst bytte dempere også..Og det vil jeg jo!De hadde også et sett som senka 60 mm foran og 40 mm bak,med Bilstein dempere og H&R fjærer.Kosta ca 6000,-.

Da kommer spørsmålene:Er dette en bra pris?Er det noen som har noen erfaring med disse merkene i kombinasjon?Noen som kan anbefale noe annet i samme prisklasse?

Og til sist:Hvorfor senke 60mm foran og 40mm bak?For meg ser bilen høyere ut bak enn foran.....men skal ikke påstå at jeg har noe særlig peilling på det..

 

Hilsen Lars Ove

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke sånn veldig peiling men Bilstein og H&R er jo kjente merker! Ville tro dette er en god pris.

Har også KW som produserer justerbart senkesett, har selv bestilt KW1 (kun justering av høyde) som koster 11500,- ellerno sånt.

 

Hadde en Audi 80 en gang i verden, senket 40/40. Blei høyere foran enn bak, ikke særlig pent. Ville derfor gått får 60/40 senk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde nok vært greit med justerbart også,men må tenke på økonomien...

60/40 høres greit ut,hvis jeg risikerer å få bilen høyere foran enn bak med 40/40.Det er nok ikke pent nei!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler deg å undersøke på pris på Senkesett fra FK...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor får man tak i det da?Synes jeg har sett noe om det inne på forumet før,men jeg spør for det jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å snakk med de på Artracing,der er det kjempegod service. Tlf er 61109310

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset!Det skal jeg gjøre.Må prøve å få det så billig som mulig,uten at det går utover kvaliteten selvfølgelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

Har selv Bilstein dempere sammen med H&R fjører, fungerer utmerket, betalte også ca 6000kr for mitt.

 

Senker 50\35.

 

mvh, Joakim Hauvkik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar!

Trur jeg går for det settet med Bilstein og H&R jeg.Firmaet ligger jo her i byen og det er veldig bra service der.Kort leveringstid var det også(ca 1 uke).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei folkens.

Har noen spørsmål angående senking.Har en Golf 4 som jeg nettopp har satt på noen 18 tommere på.Problemet er at da ble selvfølgelig bilen seende ut som en Jeep Cherokee eller noe sånn..Så jeg har funnet ut at jeg må senke!

Var innom et firma i Sarpsborg som heter Pedersen Racing og sjekka ut litt priser i dag.Hadde et sett som senka 35 mm(H&R,bare fjærer).Skulle jeg senke mer så måtte jeg visst bytte dempere også..Og det vil jeg jo!De hadde også et sett som senka 60 mm foran og 40 mm bak,med Bilstein dempere og H&R fjærer.Kosta ca 6000,-.

Da kommer spørsmålene:Er dette en bra pris?Er det noen som har noen erfaring med disse merkene i kombinasjon?Noen som kan anbefale noe annet i samme prisklasse?

Og til sist:Hvorfor senke 60mm foran og 40mm bak?For meg ser bilen høyere ut bak enn foran.....men skal ikke påstå at jeg har noe særlig peilling på det..

Hilsen Lars Ove

 

Et tips er å kjøpe Eibach sportline-fjærer. De senker 45-50mm og har samtidig god kvalitet. Møller selger visstnok dette hos sine forhandlere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.