Hvor kjøpe Hakka 7, billigst mulig? Eller: Continental ContiIceContact?

Anbefalte innlegg

Sikkert noen som har et tips?

Ser at dekkonline.com ikke har Hakka 7 i sortimentet sitt...

(Er ute etter 195/65-15)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte nettopp fra nordendekk.no, gode priser og raske på levering :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte 185/65-15 Hakka 7 til B5'en min hos nordendekk :)

Leveringen var noe treg pga noe rot med betalingen..

Dekkene var produsert første eller andre uken oktober 2011..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte nettopp fra nordendekk.no, gode priser og raske på levering :)

 

Ser at prisen er bra der, men jeg skal ha dekk med (minimum-) Hastighetsindeks : H (210 km/t).

De leverer jo bare dekk med Hastighetsindeks Q (max 160 km/t) og T (max 190 km/t)...

Hakka 7 hos NordenDekk er i typisk "liten varebil" spesifikasjon: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at prisen er bra der, men jeg skal ha dekk med (minimum-) Lastindeks : H (210 km/t).

De leverer jo bare dekk med Lastindeks Q (max 160 km/t) og T (max 190 km/t)...

Hakka 7 hos NordenDekk er i typisk "liten varebil" spesifikasjon: klø :

 

Hvorfor skal du ha H dekk? Trenger ikke mere enn Q på vinterdekk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor skal du ha H dekk? Trenger ikke mere enn Q på vinterdekk

 

Kan man ikke få problemer om man har dekk med Hastighetsindeks som er lavere enn det som står i vognkort?

Mener å huske å ha hørt/lest noe om dette en gang i tiden...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel det dekket du skal ha

http://www.nordendekk.no/Vinterdekk_Piggdekk_Nokian/products/169641/Hakkapeliitta_7_195-65R15_95T_XL.html

Hva står det i vognkortet som min load index ?

Hvis ikke du har det foran deg så legg inn regnr på http://www.mekonomen.no da får du opp div hidden fra vegvesnet bla dekk dim osv

Det var ikke så mange år siden det kom T hastighetskode på piggdekk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan man ikke få problemer om man har dekk med Lastindeks som er lavere enn det som står i vognkort?

Mener å huske å ha hørt/lest noe om dette en gang i tiden...

 

På vinterdekk kan man ha lavere hastighetsindeks enn hva som står i vognkortet.

 

Loadindeks må stemme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel det dekket du skal ha

http://www.nordendekk.no/Vinterdekk_Piggdekk_Nokian/products/169641/Hakkapeliitta_7_195-65R15_95T_XL.html

Hva står det i vognkortet som min load index ?

Hvis ikke du har det foran deg så legg inn regnr på http://www.mekonomen.no da får du opp div hidden fra vegvesnet bla dekk dim osv

Det var ikke så mange år siden det kom T hastighetskode på piggdekk

 

Hva kommer frakten på i tillegg? For den prisen der er vel ikke så mange hundrelappene under hva f.eks. Dekk1 tar for Hakka7 i den dim'en, og en del av differansen kan vel raskt spises av frakten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som de tar 384 kr for frakt 4 dekk, så tot for de 4 dekka må du ut med 4447 kr.Nå har jeg aldri handlet der fra heller,så hvis det er noen ekstra utgifter kan jeg ikke svare for.Men så skal de jo legges på felg osv så man får jo noen ekstra utgifter vil jeg tro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til trådstarter, du må se på lastindeksen og ikke på hastighetsindeksen .

Et eksempel, min bil har minimum tillatt lastindeks 89W. 89= 580 kg max last pr dekk, W= 270 km/h.

Jeg har nå kjøpt piggfritt med lastindeks 95T. 95= 690 kg maks last pr dekk, T= 190 km/h.

Hastighetsindeksen har liten/ingen betydning ved kjøp av vinterdekk da det ikke er beregnet for høye hastigheter som sommerdekk er :) . Loadindeksen må være lik eller høyere enn minste tillatte indeks som står i vognkortet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som de tar 384 kr for frakt 4 dekk, så tot for de 4 dekka må du ut med 4447 kr.Nå har jeg aldri handlet der fra heller,så hvis det er noen ekstra utgifter kan jeg ikke svare for.Men så skal de jo legges på felg osv så man får jo noen ekstra utgifter vil jeg tro.

 

 

4340 hos Dekk1 for det samme. Så kommer evt. omlegging i tillegg. Men samtidig kanskje litt mindre arbeid...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til trådstarter, du må se på lastindeksen og ikke på hastighetsindeksen .

Et eksempel, min bil har minimum tillatt lastindeks 89W. 89= 580 kg max last pr dekk, W= 270 km/h.

Jeg har nå kjøpt piggfritt med lastindeks 95T. 95= 690 kg maks last pr dekk, T= 190 km/h.

Hastighetsindeksen har liten/ingen betydning ved kjøp av vinterdekk da det ikke er beregnet for høye hastigheter som sommerdekk er :) . Loadindeksen må være lik eller høyere enn minste tillatte indeks som står i vognkortet

 

Er en liten skivefeil ja, mente egentlig hastighetsindeks...

Dekkene har jo lastindeks 95, og på bilen skal det minimum være 88, så da er vi langt over godkjent :)

 

Det er en Volvo V70 min bror skal ha dekk til, og hos Volvoforhandleren sa de at han måtte ha minimum H dekk siden det er det som står i vognkort... Noe som skapte usikkerhet, men nå når man har fått tips og innspill fra dere blir man i allefall litt sikrere;)

 

Går for disse dekka da. Vi har ikke Dekk1 her nordpå, (Hammerfest), men har tilgang på dekkomlegger så da blir det billigst å kjøpe på nettet, og få en kompis til å legge om: rock :

(Sparer faktisk en hel del på dette da de lokale dekksjappene vet å ta seg godt betalt: bråk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er skremmende at det går an som bilforhandler å være så inkompetent at de hevder noe sånt. Kravet til hastighetsmerking korresponderende med bilen gjelder kun sommerdekk, vinterdekk (både med og uten pigg) er fritatt for dette. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte nye hakka 7 på Tevo Dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen av de som har kjøpt dekk som gidder/vill legge ut priser? : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen av de som har kjøpt dekk som gidder/vill legge ut priser? : rolleyes

 

Kjøpte Hakka7 205/55-16 XL hos Dekk1 og betalte det de annonserte for i kampanjeinfoen som ligger ute på web + litt i omlegging (altså noe i underkant av 6500 så vidt jeg husker). Nå sjekket jeg ikke så mye rundt her egentlig, men var i området av Dekk1 og skulle egentlig bare innom for å sjekke pris og evt. når tid hadde tid til å legge om - de kunne gjøre det umiddelbart, og da slengte jeg meg bare rundt og bare ba de kaste av sommerdekkene som stod på bilen og bruke de felgene... Men har inntrykk av at Dekk1 bruker å ha ganske ok priser, og servicen var i hvert fall upåklagelig her i Drammen hos dem.

 

Egentlig overraskende stor prisforskjell mellom 15 og 16" synes jeg - 1500 kr totalt. Skulle ikke tro at det var den store produksjonskostnaden, samt at 205/55-16 skulle være ganske vanlig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går for disse dekka da. Vi har ikke Dekk1 her nordpå, (Hammerfest), men har tilgang på dekkomlegger så da blir det billigst å kjøpe på nettet, og få en kompis til å legge om: rock :

(Sparer faktisk en hel del på dette da de lokale dekksjappene vet å ta seg godt betalt: bråk :)

 

Ah. Så det stor Trondheim på deg, så trodde det var der du befant deg...

 

(er forresten utflytta hammerfesting.... ;-) )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egentlig overraskende stor prisforskjell mellom 15 og 16" synes jeg - 1500 kr totalt. Skulle ikke tro at det var den store produksjonskostnaden, samt at 205/55-16 skulle være ganske vanlig...

 

Har Hakka 7 på Passaten, 205/55-16, betalte 1000 kr pr dekk sist vinter...

Ser nå at disse 15" dekkene koster ca.1100 kr pr stk.

 

Ah. Så det stor Trondheim på deg, så trodde det var der du befant deg...

 

(er forresten utflytta hammerfesting.... ;-) )

 

Er utflytta Hammerfesting selv, er her oppe på besøk så tenkte å sjekke litt for brodern:)

Bor i Trondheim ja:)

 

Lenge siden du flytta?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er skremmende at det går an som bilforhandler å være så inkompetent at de hevder noe sånt.

 

Enig:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

245/45/18 Hakka 7 på vianor til 11500kr.. ikke råbillig men helt ok. Måtte vente 2 uker på dem siden de var i produksjon den dagen jeg bestilte de! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Hakka 7 på Passaten, 205/55-16, betalte 1000 kr pr dekk sist vinter...

Ser nå at disse 15" dekkene koster ca.1100 kr pr stk.

 

Hakka7 selger vel som hakka møkk, og på denne tiden av året er kanskje etterspørselen slik at de kan da nesten hva de vil til en viss grad? Folk betaler vel glatt litt ekstra per dekk for Nokian og Continantal etter flere år med testvinnere og at folk stort sett har gode erfaringer.... Har for så vidt gode erfaringer med Conti også, annet enn et par dekk der jeg vel mista 25%+ av piggene på 5000 km, men da fikk jeg nye dekk av forhandleren.

 

Er utflytta Hammerfesting selv, er her oppe på besøk så tenkte å sjekke litt for brodern:)

Bor i Trondheim ja:)

Lenge siden du flytta?

 

Man begynner vel nesten å bli gammel, for det er vel jaggu meg 25 år siden til neste år. Men med en del familie der oppe er man oppom av og til...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hakka7 selger vel som hakka møkk, og på denne tiden av året er kanskje etterspørselen slik at de kan da nesten hva de vil til en viss grad? Folk betaler vel glatt litt ekstra per dekk for Nokian og Continantal etter flere år med testvinnere og at folk stort sett har gode erfaringer....

 

Enig, bortsett fra biler som enda har dekkene de var levert på, tror Nokian har 60%+ av markedet her.

Gode dekk, har alltid vært bra. Og folk betaler ekstra -god bissniss!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.