#1 Skrevet November 13, 2011 Har kjørt litt diagnose på bilen til fattern uten å egentlig finne noen feil. Prøvde å kjøre logging av timinga til dieselpumpa, men det fikk jeg bare beskjed om at motortemp var for lav. Et kjapt blikk på instrumetet og det viste 90c. Gikk inn å leste ut temp på en annen kjølevanntemp sensor og der sto det at kjølevæska var 36.9c Tenker at denne føleren kan ha noe med at bilen ikke oppfører seg som den skal. Problemet er at den ikke drar over 3000omd. Noen som har formening om hvilken føler dette er og hvor den ligger på motoren? Og evnt om den kan ha noe med saken å gjøre. Fant tempen på mesuring block 003 eller 004 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 13, 2011 Den hvite sensoren som sitter i vannstussen i toppen mellom dyse nr 1 og 2. Men jeg tviler på at tempsensoren alene skal være nok til at du ikke får dratt den lengre enn 3000 omdr. Men i kombinasjon med andre feil kan det være mulig så du må få orden på tempsensoren også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 13, 2011 Det er ingen problem å dra den til turtallsperra, men den mister kraft på 3000ca Jeg vet med erfaring fra en gang jeg måtte gasse med min før den hadde oppnådd full driftstemp at den på en måte "kuttet" kraften på tilsvarende turtall for å spare motor eller noe? Tenkte det kanskje kunne ha noe med saken å gjøre siden styreenheten ikke tror bilen er driftsvarm! Virker som at timingen på pumpen heller ikke var rett, men dette er vanskelig å se helt sikkert før denne blir byttet! Var iallefall en verdi som var utenfor standaren. Hva annet kan det være som gjør dette da? Virker som at den blir bedre med jevnt over litt friskere kjøring enn den vanlige daffekjøringen fattern bedriver 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 13, 2011 Er du sikker på at dette er føleren til motorstyringen? Byttet denne i går, men fikk om samme verdiene i vagcom som før. Tenker kanskje denne er til instrumetpanelet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 13, 2011 Den 3/4 polte går til instrumentet. Du kan prøve å koble av ledningen som går til den 2 polte hvite sensoren og se om det blir noe utslag i vag-com. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 13, 2011 Er du sikker på at dette er føleren til motorstyringen? Den gir nødvendig informasjon om temperaturen slik at glødetid justeres, så den gir signaler til motorstyring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 11, 2012 Må se på dette igjen en dag! Kan det være brudd i ledingene siden verdien er helt lik ett bytte av føler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 11, 2012 Sliter med samme problemet med avleste verdier jeg også, men har ikke problemer med at den mister kraften på 3000... Tenkte å bytte sensorer og termostat på min for å sikre at disse er i orden, så må jeg ta det derfra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 12, 2012 Må se på dette igjen en dag! Kan det være brudd i ledingene siden verdien er helt lik ett bytte av føler? Ta av gummihetten på pluggen og se på termineringen der. Hadde selv en del korrusjon og noen av lederne var nesten gått av. Pluggen var også veldig sprø, så den gikk i oppløsning under feilsøkingen. Klippet av termineringene og satte på nye kabelsko. Da ble det greit hos meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...