#1 Skrevet November 14, 2011 Vurderer å bytte felger til våren. Har peilet med inn på BBS LM eller RS-GT, men bare å komme med andre forslag. Hvilken størrelse bør jeg gå for, 18" eller 19"? Hvilken bredde, samme foran og bak, eller bredere bak? Hjulbuene er valset, så har forholdsvis god plass sånn sett. Hva er maks bredde foran og bak? Hvordan innpress må jeg ha? Mange spørsmål på en gang men BBS LM: BBS RS-GT: Hva slags dekkstørrelse? Syns det er sprekt med litt dekk-strekk, noe ala dette: Bilen de skal på: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 14, 2011 18" er i mine øyne passende. 9" fremme og bak skal vel være plass til men 8.5 er også en kurrant dimensjon. 225 40 18 dekk er riktig i forhold til org. Og LM er deilig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 14, 2011 Vurderer å bytte felger til våren. Har peilet med inn på BBS LM eller RS-GT, men bare å komme med andre forslag. Hvilken størrelse bør jeg gå for, 18" eller 19"? Hvilken bredde, samme foran og bak, eller bredere bak? Hjulbuene er valset, så har forholdsvis god plass sånn sett. Hva er maks bredde foran og bak? Hvordan innpress må jeg ha? Mange spørsmål på en gang men Har ikke vært ute på tommestokk på Audi S2, men er ikke 225/40 18 bittelitt stort til denne da? Vet det fungerer, men med valsede buer og skikkelig stuk (lav) kunne man kanskje vurdert 9x18 med 235/35 eller 245/35 18. Kanskje t.o.m. 9,5x18 bak hvis felgen du liker finnes i den dim. 19 tom kan vel også bli kult, men gir mindre dekkside og mindre kjørbarhet. 245/30 19 da evt. Evt 215/35 eller 225/35 på hhv 8,5 eller 9x19. ET vet jeg ikke nok om til disse, det får andre som har prøvd selv svare på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 14, 2011 18" er i mine øyne passende. 9" fremme og bak skal vel være plass til men 8.5 er også en kurrant dimensjon. 225 40 18 dekk er riktig i forhold til org. Og LM er deilig Kjører 10,25" bak med 16mm spacer. Så 10" med riktig et er null problem og 9,5" foran:) 19" Blir allt for stort på coupe, Så 18" med 225/35 blir meget pent 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 14, 2011 Kjører 10,25" bak med 16mm spacer. Så 10" med riktig et er null problem og 9,5" foran:) 10,25 faktisk! Hva er ET på de bak, og ikke minst foran på dine da? Har du bilder eller? Send gjerne til bussen16@hotmail.com hvis du har ** Så ikke bilde kom opp før nå! Det så jo meget bra ut! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 14, 2011 10,25 faktisk! Hva er ET på de bak, og ikke minst foran på dine da? Har du bilder eller? Send gjerne til bussen16@hotmail.com hvis du har ** Så ikke bilde kom opp før nå! Det så jo meget bra ut! 10,25" med 16mm spacer. så kan fint kjøre på 10,75" uten at det stikker lenger ut: eek : Et er litt uvist. Men det er jo lett og finne ut om man måler seg ut men den felgen man har selv. Foran og er det mye plass. Der også er det spacet, da 21mm på grund av store bremser. Så kan fint kjøre 9,5-10" foran også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 14, 2011 10,25" med 16mm spacer. så kan fint kjøre på 10,75" uten at det stikker lenger ut: eek :Et er litt uvist. Men det er jo lett og finne ut om man måler seg ut men den felgen man har selv. Foran og er det mye plass. Der også er det spacet, da 21mm på grund av store bremser. Så kan fint kjøre 9,5-10" foran også. Kult, hadde ikke trodd det skulle gå med såpass brede felger. Ettersom jeg kan se på autogrip.no så er 9,5 maks på RS-GT 18", men LM har opp til 11 i 18 tom. Jeg får få noen til å hjelpe meg å måle, litt surt å bestille noe som brått ikke passer Takk for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 14, 2011 Kult, hadde ikke trodd det skulle gå med såpass brede felger. Ettersom jeg kan se på autogrip.no så er 9,5 maks på RS-GT 18", men LM har opp til 11 i 18 tom. Jeg får få noen til å hjelpe meg å måle, litt surt å bestille noe som brått ikke passer Takk for svar! Ville gått for 10" bak og 9,5" foran med 225/35. Så da er det bare og finne riktig ET:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 14, 2011 Ville gått for 10" bak og 9,5" foran med 225/35. Så da er det bare og finne riktig ET:) Jepp, høres ut som en plan! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 14, 2011 Ville gått for 10" bak og 9,5" foran med 225/35. Så da er det bare og finne riktig ET:) Husk at felgen stikker langt utenfor dekket med 225 på 10 tom da, selv på 9,5. Men det kommer helt an på hvilket utseende man ønsker. Mulig jeg begynnet å bli gammel, men jeg synes en klassiker som en pen S2 fortjener hjul som også ser ut som de tåler 1 runde på bane (selv om man da bytter hjul), dvs max 225 på 9,5 tom og 245 på 10 tom. 9,5 eller 10x18 rund baut med 245/35 evt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 14, 2011 Husk at felgen stikker langt utenfor dekket med 225 på 10 tom da, selv på 9,5. Men det kommer helt an på hvilket utseende man ønsker. Mulig jeg begynnet å bli gammel, men jeg synes en klassiker som en pen S2 fortjener hjul som også ser ut som de tåler 1 runde på bane (selv om man da bytter hjul), dvs max 225 på 9,5 tom og 245 på 10 tom. 9,5 eller 10x18 rund baut med 245/35 evt. Er forsåvidt enig med deg i at det kan bli for mye, men litt mer enn jeg har idag (dvs ingen på 18", 8 brede og 225/40) vil jeg ha. Får bare prøve meg fram 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 14, 2011 Fant en nyttig side med søkemotor som viser bilder av hvordan det blir seende ut: http://tyrestretch.com 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...