Anbefalte innlegg

går det ann og bytte hjullager forran på golf2 uten presse??er biltema lager godt nok?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

korte svar. ja. ja og nja.

eg skulla bytte eingang på jettane min med hjullager fra biltema. ved montering så løsnet pakningen inn til kulane. fekk eit nytt og det samme skjedde igjen. blei til at eg kjøpte hos mekonomen.

skal du skifte utan presse så ligger du lageret i frysen ca 1 time og så varmer du opp spindelen. ved å legge lagerte i frysen så krymper lageret litt og ved varming av spindelen så utvider du den litt, dette er akkurat nok til at du får inn lageret, med du må rense spindelen og smøre den litt med olje før du setter inn lageret.

har du skrustikke så hjelper dette veldig eller så kan du lage ein liten presse sjølv med jekk presset mellom vegg, mur osv osv.

men er gjort fort viss du har eit mekanisk versted i nærheta. dei har garantert ein presse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan bare si at jeg trengte 7 tonn med trykk før mitt hjullager flyttet på seg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte det hjullager settet til biltema som man kan presse inn/ut hjullager med og funka fett det og tålte skikkelig med grisehard bruk men kan sitte godt på 2er Golfer som Fredrik nevner her. Jeg har brukt Biltema hjullager på Passaten Gol 2+3 og Mazda og har aldri hatt noe problemer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd 'tema lager på flere Audi 80, og de varer som regel ett års tid. Bakhjulslagerne er bra, men det er også en helt annen konstruksjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

alfa og omega for et lager av typen det er forran på golf er at momentet senterskruen blir dratt til med er rett

265nm er tallet, med rene gjenger uten smøring :)

for mye og du klemmer lageret for mye, og da ryker det

for lite og lagret blir løst og ryker

good luck

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.