Går dette på Skodaen min ? Dekk/felg problem ?

Anbefalte innlegg

Har en Superb som jeg hadde tenkt å bytte sommerhjul på.

Alternativ dim. i vognkort er : 225/40-18 på 7,5" felg. ET er oppgitt til 45.

Tenkt dim er 235/40-18 på 8,5" felg ET45.

Så langt rimlig grei skuring. Alt lovlig vil jeg tro , MEN da jeg prøvde en felg( uten dekk ) så er det så vidt(ca 2mm) felgen kryper innenfor skjermen på på et lite område ( helt øverst litt bak senterlinjen. Eller kl 11:p )

Da jeg kikker på de sommerhjulene jeg har brukt fram til nå( 225/40-18 på 8" felg ) så ser jeg jo at gummien ligger 3-5 mm utenfor felgen.

Dette vil da si at dekkene vil stikke utenfor med noen veldig få mm. Er dette lov ? Evt blir det reagert ved kontroll osv ? Hvis jeg senker bilen blir det da bedre eller værre ?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig respons her: gråter : Ser ut som jeg pulverlakkerer felgene , slenger på dekk og prøver:p

Hvis det ikke går så får jeg bare selge til våren;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du setter bil ned på bakken igjen vil felgene krype innenfor skjermen igjen. Nå kjenner ikke jeg til Skoda, men vil ikke tro det er såå veldig stor forskjell i forhold til Audi. 8,5" felg skal ikke være noe problem! Om det er noe som vil subbe, så er det dekkene dine. Da får du evt bytte til 225/40-18, så får du bittelitt strekk istedet...

Men svar på spørsmålet vil vel være at felgene vil krype innunder skjermen din når du setter bilen på bakken igjen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du setter bil ned på bakken igjen vil felgene krype innenfor skjermen igjen. Nå kjenner ikke jeg til Skoda, men vil ikke tro det er såå veldig stor forskjell i forhold til Audi. 8,5" felg skal ikke være noe problem! Om det er noe som vil subbe, så er det dekkene dine. Da får du evt bytte til 225/40-18, så får du bittelitt strekk istedet...

Men svar på spørsmålet vil vel være at felgene vil krype innunder skjermen din når du setter bilen på bakken igjen ;)

 

Håper for alldel at du har rett:p Blir litt surt å selge hvis det ikke går;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en Superb som jeg hadde tenkt å bytte sommerhjul på.

Alternativ dim. i vognkort er : 225/40-18 på 7,5" felg. ET er oppgitt til 45.

Tenkt dim er 235/40-18 på 8,5" felg ET45.

Så langt rimlig grei skuring. Alt lovlig vil jeg tro , MEN da jeg prøvde en felg( uten dekk ) så er det så vidt(ca 2mm) felgen kryper innenfor skjermen på på et lite område ( helt øverst litt bak senterlinjen. Eller kl 11:p )

Da jeg kikker på de sommerhjulene jeg har brukt fram til nå( 225/40-18 på 8" felg ) så ser jeg jo at gummien ligger 3-5 mm utenfor felgen.

Dette vil da si at dekkene vil stikke utenfor med noen veldig få mm. Er dette lov ? Evt blir det reagert ved kontroll osv ? Hvis jeg senker bilen blir det da bedre eller værre ?: klø :

 

8,5x18 ET45 med 235/40 18 burde gå helt fint både foran og bak på SuperB (:)), som flere sa, hjulet følger en bue når man jekker ned og forsvinner innunder skjermen. Når bilen er jekket opp og hjulet henger ned kan det nok se ut som det stikker utenfor ja, men tviler på det med disse dimensjonene. Tilsvarende kombo subber ikke eller stikker ikke utenfor på Passat 3C i hvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8,5x18 ET45 med 235/40 18 burde gå helt fint både foran og bak på SuperB (:)), som flere sa, hjulet følger en bue når man jekker ned og forsvinner innunder skjermen. Når bilen er jekket opp og hjulet henger ned kan det nok se ut som det stikker utenfor ja, men tviler på det med disse dimensjonene. Tilsvarende kombo subber ikke eller stikker ikke utenfor på Passat 3C i hvertfall.

 

Jeg slapp bilen ned på samme høyden ( la noe gummi under felgen ) Så det var samme høyden opp til skjermbue;) Blir spennende å se men kan jo virke som om Superben er smalere en passaten sånn karrosserimessig: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.