Hvilken tomgangsregulator 90' Audi Coupe 2,0

Anbefalte innlegg

Hei, hvilen tomgangsregulator passer til en 90' Audi Coupe 2,0 liter? Alle 2,0 jeg finner har tre polet tilkobling, den jeg har bare to...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei, Jeg har samme bil. søkte opp reg nr på mekonomen.no å da fikk jeg opp den med 2 poler hvertfall.

Artikkelnr: 14-408-202-013 på delen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei, Jeg har samme bil. søkte opp reg nr på mekonomen.no å da fikk jeg opp den med 2 poler hvertfall.

Artikkelnr: 14-408-202-013 på delen:)

Ser at 2,0 Coupe 91-96 og 80 2,0 91-96 har samme dele nr. Det du nevner... på min kommer det ikke opp noe, har du vert ute i bilen å sett om du har den to polte eller har du det ifra bildet?

Edit: har nå sett litt mer inne på sidene til Mekonomen. Audi 80 89-91 2,0l skal ha 14-0280140512... tror heller det er den desverre :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener at jeg har med 2 poler, men kan se etter. Hviken motorkode har du forresten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener at jeg har med 2 poler, men kan se etter. Hviken motorkode har du forresten?

Har ikke peiling :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

reg nr på den da?

evt kunne jeg tatt med den fra min bil å testet på din.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

reg nr på den da?

evt kunne jeg tatt med den fra min bil å testet på din.

Hei igjenn, jeg har fått lånt en 0280140512 og da fikk jeg start på bilen, det eneste er at den fremdeles jager en del. Har også funnet ut at den lekker en del bensin så jeg lurer på om det kansje er det som gjør det... er det noen måte å finne ut om regulatoren fungerer som den skal?

Har fått låne meg en annen bil for tiden så har ikke stresset med dette, men det hadde vert fint å fått den til å virke som den skal snart :)

Reg. nr husker jeg ikke nå, men jeg kan finne det ut...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen ja:) Om bilen stopper på tomgang når du kobler fra kontakta på den så betyr det at den skal være i orden. Men om det ikke skjer noe som helst, og bilen går helt likt så tror jeg nok den er defekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen ja:) Om bilen stopper på tomgang når du kobler fra kontakta på den så betyr det at den skal være i orden. Men om det ikke skjer noe som helst, og bilen går helt likt så tror jeg nok den er defekt.

Det var det jeg også tenkte, men jeg startet den opp og koblet fra kontakten og den gikk fremdeles like bra/dårlig...

regulatoren er foresten i bruk på en Audi 90 så den virker, det var ca. 12 grader den dagen jeg prøvde den så det var ikke så kaldt, mulig det har noe med saken å gjøre, skulle kansje prøvd den nå når det er kaldt.?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm, vet ikke om det har noen invirkning, men kan jo prøve. Du har ikke prøvd å rense den da? Jeg gjorde det med min da jeg fikk litt ujevn tomgang/ dauet ut av og til når jeg slapp opp gassen rask.

Men du har skjekket at du ikke har noen luftlekkasje fra slanger og slikt da? Da kan du jo få problem med tomgang

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm, vet ikke om det har noen invirkning, men kan jo prøve. Du har ikke prøvd å rense den da? Jeg gjorde det med min da jeg fikk litt ujevn tomgang/ dauet ut av og til når jeg slapp opp gassen rask.

Men du har skjekket at du ikke har noen luftlekkasje fra slanger og slikt da? Da kan du jo få problem med tomgang

Jeg har gått over alt av slanger, og byttet/fikset det som har vert tvilsomt så det skal ikke være noe luftlekasje nå, tror ikke det har vert det heller...

Det fulgte desverre ikke med regulator på min bil. Det var kunn en kobling som jeg må justerer luftgjennomstrømningen på selv, siden forige eier koblet den av pga. han sa den ikke virket...

Den regulatoren jeg lånte har ikke vert gjort noe med de siste 4-5 årene ivertfall, og den har alltid fungert som den skal.

Skiltnr : NE 83227

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.