Konvertere fra ufo-bremser til S6 bremser,div sp.mål

Anbefalte innlegg

Er det noen som med sikkerhet kan fortelle meg om jeg kan flytte over abs-sensorene fra mine ufo-fjærbein over til mine nye fjærbein ?? Trenger også vite om ufo og S6 har samme typen bremseslanger. Har funnet ut at stålomspunne bremseslanger til S4 fra 92-94 og S6 --->98 har samme delenummer. Ellers skulle det vel være bolt-on ?? Noen som har gjort denne operasjonen som kan gi meg noen hint og tips kanskje ?? Fjærbeina jeg har liggende er forresten fra en 1993 Audi S4 4,2.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme ABS-sensorer, men pass på at de kan sitte godt fast.. Bremseslanger er såvidt jeg kan se også likt, så det burde være veldig "rett frem".. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme ABS-sensorer, men pass på at de kan sitte godt fast.. Bremseslanger er såvidt jeg kan se også likt, så det burde være veldig "rett frem".. ;)
Har hørt at sensorene har forskjellig delenummer.........bremseslangene blir nok byttet til stålomspunne :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sensorene har forskjellig delenummer, men skal såvidt jeg vet gå om hverandre. Den gangen jeg var med på å sette slike på en 200 20v brukte vi sensorene fra UFO-fjærbeina uten noe problem ihvertfall..

 

Et lite tips er at sensorene fra vanlig Audi 100 (uten UFO) har samme delenummer som de til de "store" bremsene hvis man må ha tak i noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt at sensorene har forskjellig delenummer.........bremseslangene blir nok byttet til stålomspunne :)

 

Gir du meg et lite hint om hvor du handler? Skulle hatt et sett slanger selv, framme og bak :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den linken funka ikke den...Noen plasser de har goodridge sett til min?

 

Mvh/Glenn

http://www.achtuning.com/shop.asp Så klikker du på Audi,så på Audi Ur-S4/S6,så på Brakes. Da finner du bremseslanger både til front og bak. 46 dollar for front og 56 dollar for bak : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rustfri stålomspunne bremseslanger bestilt!! Kostet meg cirka 350 kr inkl porto til en bekjent i Usa som videresender meg slangene da ikke Achtuning sender til Norge. 350 kr for to slike slanger er billig : eek :: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og disse er TUV godkjente? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har jo ikke Tüv i Norge så det driter jeg i....... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har jo ikke Tüv i Norge så det driter jeg i....... ;)

 

Det vi derimot har i Norge er et veldig strengt biltilsyn(jaffal i Stavanger) som HELT sikkert ikke er glade i slanger som ikke er sertifisrte på noen som helst måte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er DOT approved.........har enda ikke hørt om folk som har vært i problemer pga slike slanger enda. Men til 350 kroner så bare måtte jeg kjøpe de. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har du ikke hørt om biltilsynet i Stavanger he he.. helt håpløse og landskjente for det også : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stiller i god klasse med Biltilsynet her oppe i Ålesund da. Tror de er blant de aller værste i Norge uansett. Helt idiot hele gjengen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan likegodt belage deg på nye abs sensorer med en gang Pål, det er noe skikkelig dritt, sitter som pokker! Det gjorde ivertfall mine! :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.