Kan noen bekrefte at det er 5.5l olje man fyller på DSG kassen ved service?

Anbefalte innlegg

Noen som kan bekrefte at det er 5.5l olje som skal fylles på en DSG kasse ved service?.

Har sett flere plasser 5.5l nevnt - men spurte også delelager hos Møller som nevnte 7.2l - men jeg regner kanskje med at dette er "tørr" kasse?.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5.5l vi fyller på service ja. Men pleier somregel å renne ut ca 0,5l olje når man korrigerer nivået.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den er god, takker for kjapt svar ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk med diagnose ved rett temp hevrtfall !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Already done :) (hehe) - hadde det jeg i utgangspunktet trodde var en offisiel prosedyre, fra et verksted, men tenkte bare jeg måtte dobbeltsjekke i og med de nevnte 7.2, men er nok det kassen tar totalt vil jeg tro :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@Thomas:

Kan ikke i samme sleng svar på om når man skal skifte haldex olje (fremme/bak) bare er å drenere av og fylle opp igjen?

(Regner ikke med det er noe spesifik mengde der?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, bare å tappe av å fylle på til det renner ut av påfyllingshullet. Går på 0,7-0,8l.

Haldex olja er bak, ikkeno foran.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki - men tenkte også å skifte på den koblingen fremme - har fått olje til den - men er vel noe annet de kaller det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje ikke samme oljemendge på 6- og 7-trinns DSG, siden 7'ern har tørre clutcher?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki - men tenkte også å skifte på den koblingen fremme - har fått olje til den - men er vel noe annet de kaller det?

Så du skal bytte olje på vinkeldrevet også? Er akkurat samma greia der, fylle på til det renner over.

Terje: Stemmer med 1,7l på 7trinns kasse i Touran/golf/polo ja, men den skal aldri byttes.

Du er god om du klarer å få på 6,5l olje på 6trinns kassa ved rein oljeskiftservice. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer med 1,7l på 7trinns kasse i Touran/golf/polo ja, men den skal aldri byttes.

Det er fristende å kommentere "Har ikke VW/Audi sagt det tidligere automatkasser også, hvor det har vist seg å være dumt i praksis?"

Men så smører jo disse 1.7 literne en nokså tradisjonell gearkasse da, kun en del tannhjul og lagre, det er jo ikke noe automatikk eller mekatroninikk involvert i den delen av kassa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.