oljelekkasje på audi a4 b6,men hvor?

Anbefalte innlegg

Hei har en 04 a4 1.8 tq. Skulle i dag skifte olje,men merka at en eller annen plass er det oljelekkasje.

Må tydligvis nå nylig ha skjedd,for så at motordekselplaten var delvis innsmurt i olje og at samtlige av slanger har det rent olje fra.

Tørka av og kjørte meg en liten tur,så ser jeg at det nok en gang har kommer ut olje.

Peila oljen og ser at det er helt fullt med olje,så det kan isåfall ikke være noen stor lekkasje.

Skifta nylig toppdekselpakning,og det ser fint ut der,men er litt supsekt på toppdekselpakning ved registerreimdekselet. ser at det er litt fuktig der,kan bare vær snakk om svetting å at det kan være fra gammelt av. Ut i fra det jeg har sett så synes jeg det skal være rart at det er snakk om toppdekselpakning.

Setter stor pris på svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørt vag com å, finner ikke noe :/... Kan kanskje ha en sammenheng med at jeg har en slik "dummy" billigversjon av vag com

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vagcom finner ikke oljelekkasjer. Vagcom leser bl.a. feilkoder, og oljelekkasjer lager ingen feilkode...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en liten lekasje rundt toppdeksel pakning. 01' 1.8t

Lokta og vesentlig inni bilen da de randt ned på dp :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, jeg hadde nok vurdert å tatt en god motorvask, for deretter å fulgt med fremover. Ville vel blitt litt enklere å lokalisert lekkasjen/svettingen hvis alt er rent i motor-rom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.