Anbefalte innlegg

har med tiden begynt å høre en skrike/hylelyd når motoren blir normaltemp. mens når det er kald motor er det ingen lyd. lyden høres litt ut som det skulle være ei slakk viftereim, lyden kommer fra området rundt registerreim,vannpumpe,servopumpe.

noen som har peil??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lite olje servopumpe?..

nei den er ca middels, så kan ikke være den heller :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Remknirk evnt løpehjulet til registerremmen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bortsett hva som er nevnt her.. viftereimer og servopumpe. Fyll opp til maks med RIKTIG olje, dvs ikke atf, men lhm+. Gjerne biltema.

Det jeg selv har sliti med utover dette er at vannpumpa hyler.. Selv om den var ny så hylte den rundt 800-1500 rpm ca.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for tips!!:) skal prøve å sjekke litt ut, men vanskelig å lokalisere lyden, så vil lissom ikke bytte ut vannpumpe vis det ikke er den, men siden lyden kommer gradvis med tempen på motor så stussa jeg litt på hva dette var!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

la meg komme med litt mer informasjon, gikk litt fort tidligere.

Men ja, jeg brukte en stund på å utelukke alt annet enn vannpumpa. Bortsett fra kvaliteten på pumpa, så lurte jeg på om at stramming av reg.reima kunne påvirke og at den var strammet litt hardt. Derfor slakket jeg reg.reima og nå skriker den sjeldent, men det hender. Virker nesten som at den hyler mindre nå enn hva den gjorde rett etter jeg slakka reima, men så har det gått noen tusen km.

Ikke bytt noe med mindre du er helt sikker, nei :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du funderer på hvor lyden kommer fra,ta en lang skrutrekker å sett inntil forskjellige komponenter å legg øret inntil trekkeren...funker som stetoskop...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner ikke ut av dette jeg: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.