Klips på ytre drivledd audi a4

Anbefalte innlegg

Har akkurat montert nytt drivledd på A4en og er nå plaget med en klakkelyd fremme.

 

Det jeg stusset på når jeg monterte var at det ikke var noe spor til å klemme fast det C klipset noen plass. Har noen av dere vært borti dette? Har nå ganske lang vandring på drivakslingen pga dette.

 

Er det at c klipset ikke er montert som gir den lange vandringen kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg ikke husker feil nå så er det (på b5) et spor til klipset og en stopper innenfor der igjen (der sporene slutter) Din aksling er ikke knekt akkurat der sporet skal være? Vært borti det engang for ikke lenge siden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg ikke husker feil nå så er det (på b5) et spor til klipset og en stopper innenfor der igjen (der sporene slutter) Din aksling er ikke knekt akkurat der sporet skal være? Vært borti det engang for ikke lenge siden.

 

Hadde hele akslingen og et område på rundt 5cm med gjengeparti til å skue inn i drivleddet. Er det for lite? Kunne ikke se noen antydninger til at det var knekt noen plass. Fant liksom aldri det sporet som klipset skal være i på tannstangen.. Fikk på de metallringen og gummiringen.

 

Men jeg kan også dra ut akslingen av ytre drivledd uten å løsne noe som helst utenom senterbolten. Det stusser jeg også en del på for det skal jo ikke være sånn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å bekrefte her, vi snakker B5?

 

Du skal kunne dra den av ja, men måten å gjøre det på er å sette igjen senterboltenå skru den rett inn i leddet, da går den så langt inn at den treffer akslingen og dytter leddet av samtidig som skruer går inn, om du skjønner hva jeg mener?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å bekrefte her, vi snakker B5?

 

Du skal kunne dra den av ja, men måten å gjøre det på er å sette igjen senterboltenå skru den rett inn i leddet, da går den så langt inn at den treffer akslingen og dytter leddet av samtidig som skruer går inn, om du skjønner hva jeg mener?

 

Vi snakker B5 ja. Hehe.. :P

 

Så man kan faktisk dra ut hele drivakslingen ut fra ytre drivledd uten å bøye noen som helst ting?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi snakker B5 ja. Hehe.. :P

 

Så man kan faktisk dra ut hele drivakslingen ut fra ytre drivledd uten å bøye noen som helst ting?

 

Bare og ta av hele drivledde ja =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare og ta av hele drivledde ja =)

 

Men dette skal man ikke klare hvis klipset står på? For vi har avklart at det egentlig skal være et klips der?

 

Det virker veldig rart for på høyre siden så vandrer drivakslingen ca. 1 cm, mens på førersiden såpass mye at det kan dette ut i fart.. hehe.. Skjønner at det har større vandring på førersiden pga lengden, men syns det var litt vell mye..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

5639836534_447f9eb55f_m.jpg

 

Ser ikke din aksling slik ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

5639836534_447f9eb55f_m.jpg

 

Ser ikke din aksling slik ut?

 

Neup, har ikke den helt ytterst der... Må ha knukket av da.. :(

 

Men når jeg tenker meg om så var ikke min aksling lik den der heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neup, har ikke den helt ytterst der... Må ha knukket av da.. :(

 

Men når jeg tenker meg om så var ikke min aksling lik den der heller.

 

Ikke? Nå er det nesten så jeg må ut i garasjen å finne en aksling å plukke av leddet bare for å tilfredstille min egen nysgjerrighet altså.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke? Nå er det nesten så jeg må ut i garasjen å finne en aksling å plukke av leddet bare for å tilfredstille min egen nysgjerrighet altså.. :P

 

Vet at diesel akslingen er anderledes enn besnin akslingene da. Er sånne tripode akslinger på diesel, men det er det ikke på bensin. Vet ikke om det har noe å si her da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten C klipset ville ytre drivledd ha hoppa av i første sving, så rart om du har fått kjørt lenge med dette her.. Så som du spør om lengre oppe her, om man skal kunne dra av drivleddet ; nei det skal ikke være sånn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten C klipset ville ytre drivledd ha hoppa av i første sving, så rart om du har fått kjørt lenge med dette her.. Så som du spør om lengre oppe her, om man skal kunne dra av drivleddet ; nei det skal ikke være sånn

 

Du snakker om akslingen nå ikke sant? Jeg kan dra akslingen ut av ytre drivledd. Selve drivleddet står bom fast.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten C klipset ville ytre drivledd ha hoppa av i første sving, så rart om du har fått kjørt lenge med dette her.. Så som du spør om lengre oppe her, om man skal kunne dra av drivleddet ; nei det skal ikke være sånn

 

Om drivleddet ramler ut så er senterbolten borte.. Ser va du tenker her Julian, men ut ramler den ikke selv om klipset er borte. Det er akslingen fysisk for lang til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

akslingen kan falle ut,med masse uflaks, max rattutslag eller ei stor dump, vært borti det når folk bruker opp at klips også... all b5 skal ha klips på akslingen, uavhengig av tripode eller vanlig feste innerst mot kassa. så er ikke sporet der så bytter du aksling...før du står etter vegen med med fremdriftproblemer ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

akslingen kan falle ut,med masse uflaks, max rattutslag eller ei stor dump, vært borti det når folk bruker opp at klips også... all b5 skal ha klips på akslingen, uavhengig av tripode eller vanlig feste innerst mot kassa. så er ikke sporet der så bytter du aksling...før du står etter vegen med med fremdriftproblemer ;)

 

Det var sikkert den uflaksen jeg hadde første gangen siden den bare hoppet rett ut.. Hmm.. Virker rart at den lille tuppen kan ha knekt av rett og slett.. Men men, alt kan jo skje.

 

Får begynne lete etter en ny drivaksel da.. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om drivleddet ramler ut så er senterbolten borte.. Ser va du tenker her Julian, men ut ramler den ikke selv om klipset er borte. Det er akslingen fysisk for lang til.

 

Som Jan Erik skriver så er det mulig :)

Skjedde med meg i vår, hadde ikke slått drivleddet godt nok over låsringen.

 

 

Trådstarter, hvor sitter drivleddet fast hen? Nå har jeg spora av tror jeg ..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Jan Erik skriver så er det mulig :)

Skjedde med meg i vår, hadde ikke slått drivleddet godt nok over låsringen.

 

 

Trådstarter, hvor sitter drivleddet fast hen? Nå har jeg spora av tror jeg ..

 

Hehe

 

Drivleddet står fast i navet slik det skal gjøre med senterbolt.. :) Drivakslingen ligger løst i drivleddet uten låsering siden det ikke var noe plass til noe låsering... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Jan Erik skriver så er det mulig :)

Skjedde med meg i vår, hadde ikke slått drivleddet godt nok over låsringen.

 

 

Trådstarter, hvor sitter drivleddet fast hen? Nå har jeg spora av tror jeg ..

 

Høres ut som at noen har byttet om høyre og venstre aksling? Ene er lengre enn den andre.. Kan ikke forstå at Audi har konstruert det slik at det skal være mulig, for den klipsen sitter ikke akkurat veldig godt fast..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.