#1 Skrevet November 16, 2011 (endret) Hei Har hatt litt rar bremser og bremsepedal i det siste, har blitt mer og mer vandring. Og i dag tidlig etter en kort kjøretur, går pedalen helt i bunn. Og lite bremse effekt. Kan det være luft i system? Lekasje? Trenger litt tips og feilsøking og hva jeg bør se etter først År: 1998 Modell: A4 B5 1,8Ts På forhånd takk. -Kjetil- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 16, 2011 Sjekk bremsevæskebeholderen i motorrommet: Tanken ofte er delt i 2 deler, slik at det kan være nødvendig å ta ut den lille sila som sitter under lokket for å se begge kammerene;) Dersom det er lite bremseveske her(under "MIN" merket) skyldes det mest sannsynlig at du har en lekasje et eller annet sted. Da bør du se under bilen om du finner lekkasjer. Normalt skjer dette ute ved et av hjulene. Det er ikke alltid så lett å oppdage hvis du bare har en liten lekkasje. Hvis det fremdeles er plenty med bremsevæske i tanken kan det være at hovedsylinderen på bremsene er gåen, eventuelt at du har luft i bremsesystemet. Dersom det skulle være tilfellet er det likevel ingen grunn til at det skal komme luft inn i et fungerende bremsesystem, så da bør du nok likevel få sjekket at slanger, calippere og hovedsylinder fungerer som det skal:) Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 16, 2011 Takker for svar Fikk sjekket litt nå etter jobb, e fullt med bremseveske i beholderen, ikke minket noe der. Dette vet jeg pga lufting av clutch i sommer. Er heller ikke spor av lekasje i form av veske på bakken hverken ute der den står nå, eller i garasjen som den ellers står i. Pedalen går også i bunn både når bilen sviver, og når den ikke er i gang uten nøkkler i tenning. Bygger ikke opp noe trykk. Kan det være hovedbremsesylinder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 16, 2011 Holder en knapp på hovedbremsesylinderen da ja, uten at jeg skal påberope meg å være noen ekspert Hadde et tilsvarende problem på gamle-passaten min som ble løst ved å bytte hovedsylinderen. Ser at hovedsylinderen koster over 2200,- hos Mekonomen og Meca, så jeg ville sjekket her http://www.carparts.no/audi/a4/bremser/diverse.html(20% klubbrabatt) eller evt. hørt i forumtråden til FK-autoparts hvis du har tenkt å begi deg ut på å bytte denne! Husker det var veldig kurrant å bytte da jeg gjorde det ihvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 17, 2011 Skiftet hovedbremsesylinder og ny bremseveske m/lufting. Nå er bremsene på topp igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...