#1 Skrevet November 16, 2011 Trenger tips til bytte av bensinpumpe for Golf MK4. Bør jeg koble fra kontakten til pumpa og la motor gå til det er tomt i slangene fra pumpa, for å forhindre søl av bensin? Så koble fra batteriet før jeg begynner å demontere? Tenker også på å gjerne bytte pumpa til en oppgradert utgave, enten Bosch 044 eller en Walbro 392 pumpe. Hvordan blir det med nivå måleren når man oppgraderer til "universal" pumpe? Må man passe på å finne tilpasset kit hvor dette er inkludert? Bør vel også gjøre dette med full tank slik at det er minst mulig gass i tanken som kan lekke ut? Walbro 392: http://bwperformance.com/products/engine/vw-mk4-high-flow-kit-pump Bosch 044 kit: http://bwperformance.com/products/fuel-pump-kits/vw-mk4-high-flow-kit-bosch-044-pump 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 16, 2011 Når jeg byttet rant det omtrent ikke bensin ut fra slangene i det hele tatt. Jeg bare la et stykke Torky under de når jeg nappet de av. Nivåmåleren er ikke festet i pumpen men i sokkelen som pumpen står i. Sålenge du modifiserer sokkel feks slik at du får benyttet orginal pickup og nivåmåler, fungerer alt som orginalt. Får du ikke brukt orginal pickup vet jeg mange har opplevd problemer om det er mindre enn 1/4 bensin på tanken. Jeg kjøpte denne for å få funksjonalitet som orginalt, men med større kapasitet: http://www.034motorsport.com/fuel-injection-solutions-fuel-pumps-fuel-pump-high-flow-mk4-apr-motorsport-p-20220.html Monteringen av denne er iaffal en lek: ta ut sokkelen, splitte den, ta ut pumpa, i med den nye, montere sokkel, så feste den i tanken igjen. Jeg hadde vel ca 60% med bensin når jeg byttet, uten at jeg syns det har noen betydning. Får bare mer bensin på fingrene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...