#1 Skrevet November 16, 2011 heisann godtfolk. jeg har snandblåst og gruunna motorblokka og toppen også lurer jeg på om noen her har erfaring med å lakke med standard metallic lakk og klarlakk? vil lakken holde? bilen skal jo kjøres også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 16, 2011 Må vel ha lakk som tåler varme ihvertfall ? Biltema har sånt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 16, 2011 ja, men planen er og ha motoren i bilens farge. får klarlakk som tåler 500 grader, men da er problemet at den trenger 160 grader for og herde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 16, 2011 Akkurat HVOR vet jeg ikke, men finnes jo ovner til sånne jobber, bare finn en bedrift som har sånn (plateverksteder,mekaniske verksteder osv kanskje? ) og spørre om de kan ta på seg jobben med å varme den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 16, 2011 problemet er at da får jeg ikke bilens farge:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 16, 2011 Bare lakk med vanlig lakk du. Trenger ikke lakk som tåler 500 grader. Hvor varm tror du en motorblokk blir? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 17, 2011 i teorier skal den ikke bli over 90 grader, jeg har ekstra oljekjøler og masse hull i panseret som gir god lufting. vanlig lakk tåler vel rundt en 90 100 grader. i italia i solsteika, står bilene i 40 grader i sterk sol hele dagen, tar man på en bil der, får man brannsår. har du noen erfaring med og lakkere med vanelig lakk? regner med at den skaler av der hvor turboen og monefoilen er, men det syns ikke skal sette en bleie på tirboen også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 17, 2011 bilen skal kjøres hardt med 400hk, men skal i teorien holde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 17, 2011 Billakk tåler langt over 100 grader, men rett i nærhet til turbo kan det svies litt. Ja jeg har god erfaring med bruk av billakk gjennom 15 år som lakkerer, og mange motorlakkeringer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 17, 2011 smud, er foresten en corrado jeg skal sette sammen;) synd du måtte selge vipern 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 17, 2011 Måtte ikke selge, men det var mest fornuftig å selge;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 18, 2011 noen flere som har erfaringer med dett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 18, 2011 trenger du flere erfaringer ? bare og lakke ivei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 18, 2011 Lakka mitt vr6 blokk med vanlig billakk, og fortsatt like fint etter 10000 km. Ligger bilder i min Golf r32 tråd når det va nylakka og etter bruk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 21, 2011 takker for svar folkens, greit og ha flere meninger ikke at jeg ikke stoler på rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 21, 2011 Lakkerte omtrent alle detaljer på motor pluss kalippere og skivenav på en BMW for 5 år siden. Er fortsett strøket, og ingen antydning til avskalling. Brukte vanlig lakk både sprøytet og kostet....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 10, 2011 lakken jeg har er færdig tynna, og har stått på boksen et par mnd. har dette noe og si? jeg skal heller ikke bruke noe herder i lakken, bare på klarlakken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 12, 2011 nei (mere tegn for og poste dette ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 26, 2012 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet August 30, 2012 gikk over tråder jeg kunne stenge, såda tenkte jeg at jeg like gjerne kunne legge inn noen bilder av hvordan det ble 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet August 30, 2012 Ser jo greit ut dette:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...