#1 Skrevet November 16, 2011 Husker med gru fra sist vinter at det Kommer bare kald luft fra varmeapparatet når bilen går på tomgang: klø : Er vel på tide å få sett på det før kulda kommer. Ifølge folk med peiling så er varmeregisteret tett. så spørsmålet er, Hvem kan skifte dette? Noen som vet av et verksted i Trondheim og omegn som kan gjøre dette litt "rimeligere" enn Møller? Bilen er en 96 A6 2,6 Quattro med klima. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 19, 2011 Autosenteret Vikhammer er visstnok ganske greie, verkstedet har en del gamle VW/Audi-mekanikere, http://www.autosenteret.com/index.php/verksted 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 19, 2011 Dette er faktisk en overkommelig jobb å gjøre selv om du har en garasje med litt lys og varme på denne årstiden. Det tar riktignok en del tid siden man må ut med mye dilldall, noe som resulterer at det fort koster en del å gjøre dette på verksted. Bytta varmeveksler på min for en måned siden og tipper jeg brukte rundt 10 timer på jobben med en tel tenkepauser. Er ingen mekaniker, men er ikke redd for å prøve meg fram Fint helgearbeid hvor du kan spare deg en del penger på å fikse selv. Vet ikke prisen for å gjøre dette på verksted, men har mine anelser om at det kan være dyrere enn å kjøpe deg kjeledress i vinter. Kosta meg under 1500 kroner med deler å gjøre jobben (Varmeveksler, pakninger, tetningsmiddel og ny kjølevæske). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 19, 2011 møller skulle ha 15k for og skifte varmeregister på audi 80(b3) jeg hadde,men fikk skiftet det for 7500 på et lokalt vw/audi verksted,da var prisen ink varmeregisteret(ca 1000 kr) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 19, 2011 Dette er faktisk en overkommelig jobb å gjøre selv om du har en garasje med litt lys og varme på denne årstiden. Det tar riktignok en del tid siden man må ut med mye dilldall, noe som resulterer at det fort koster en del å gjøre dette på verksted. Bytta varmeveksler på min for en måned siden og tipper jeg brukte rundt 10 timer på jobben med en tel tenkepauser. Er ingen mekaniker, men er ikke redd for å prøve meg fram Fint helgearbeid hvor du kan spare deg en del penger på å fikse selv. Vet ikke prisen for å gjøre dette på verksted, men har mine anelser om at det kan være dyrere enn å kjøpe deg kjeledress i vinter. Kosta meg under 1500 kroner med deler å gjøre jobben (Varmeveksler, pakninger, tetningsmiddel og ny kjølevæske). Hei! Takker for svar, er en kar på forumet som kanskje kan gjøre jobben, men har også vurdert å gjøre det selv. Har jo oppvarmet verksted jeg kan benytte. Hvor kan disse delene skaffes til under 1500 kr da, bør jeg kjøpe orginalt register? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 19, 2011 Jeg kjøpte et uorginalt på mekonomen på min A6 '97. Passformen var veldig dårlig. Husk at du i tillegg skal tette med silikon rundt der varmeapparatregisteret kommer ut av "varmeapparatboksen", så greit å ha kjøpt inn dette på forhånd. Hvis bilen har gått langt kan det hende det lønner seg å bytte til ny vifte i samme slengen. Hvis du har klima er det akkurat samme jobben en tur til hvis den skulle begynne å fjuske. Er vel ikke uvanlig at børstene på viftene i disse bilene har en tendens til å bli dårlige over tid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 19, 2011 Kjøpte min varmeveksler på Mekonomen til ca 900 kroner med klubbrabatt. Pakninga får du kjøpt på Møller til 52 kroner. En ekstra pakning på rull for å tette ekstra er lurt å skaffe også. Tetningsmiddelet bidrar til å holde varmeveksleren på plass i huset og tette slik at ingen varme forsvinner ut i vannkassa. Jeg brukte sikafleks selv.. tok flere uker før sikaflekslukta forsvant når jeg hadde varme på i kupeen. Finnes sikkert noe som er bedre egnet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...