#1 Skrevet November 16, 2011 Gammel tråd, men noen som vet ca pris på overhaling av dieselpumpe på 96 A6 2.5 TDI 115 hk? Verkstedet antyder lavt innvendig trykk, som lager lekasje . Ser en brukt koster 6-7k. og ny var vel 15? Er det mye jobb å bytte denne typen pumpe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 16, 2011 Gammel tråd, men noen som vet ca pris på overhaling av dieselpumpe på 96 A6 2.5 TDI 115 hk?Verkstedet antyder lavt innvendig trykk, som lager lekasje . Ser en brukt koster 6-7k. og ny var vel 15? Er det mye jobb å bytte denne typen pumpe? Lavt innvendig trykk som lager lekkasje? Det er jo to forskjellige ting. Hva er symptomene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 16, 2011 Lavt innvendig trykk som lager lekkasje? Det er jo to forskjellige ting. Hva er symptomene? Hehe, meget mulig jeg som husker feil Den drypper ca en dråpe i minuttet ved dieselpumpen, dette kom ca 1 uke etter at det ble byttet en pakning som gjorde at spruten stod i motorommet. Er tett ved pakningen. Edit: dette har jeg blitt fortalt, har ikke selv sett på lekasjen, men det er på en bil jeg vurderer å kjøpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 16, 2011 vi på Fyksen Servicesenter overhaler pumper, http://www.fyksen.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 16, 2011 Hvor det drypper fra nå hjelper jo på å vite hva som er feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 16, 2011 mener det var bakkant 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 16, 2011 vi på Fyksen Servicesenter overhaler pumper, http://www.fyksen.no Husker du ca pris ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 16, 2011 Kan være pakningen til pumpehodet da, men kan også være noe så enkelt som pakning til solenoid. Uansett, beste løsning er nok full sjekk og overhaling med nye pakninger, koster men så har du tross alt "ny" pumpe etterpå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 16, 2011 Kan være pakningen til pumpehodet da, men kan også være noe så enkelt som pakning til solenoid. Uansett, beste løsning er nok full sjekk og overhaling med nye pakninger, koster men så har du tross alt "ny" pumpe etterpå Mulig det, men er ute etter en ca pris jeg, jeg vet ikke hva det koster å overhale 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 16, 2011 Jeg hadde lekkasje i den andre pakningen ovenfra. Spurte på Oppegård elektrodiesel og fikk til svar at det ville komme på rundt 6500 for å skifte alle pakninger ut til friluft+ et par shims inni + full testkjøring. Disse pumpene pleier å være relativt solide, så jeg ville nok heller ha funnet meg en brukt til 1500-2000 kr og skiftet den selv. Merk forøvrig at det er ulike pumper på 100 og A6. Du trenger følgende utstyr for å skifte pumpen selv: Lavtbyggende avdrager til remhjul på pumpe, måleur med adapter for timing av pumpe, momentnøkkel og ellers vanlig håndverktøy. Det er ikke spesielt vanskelig, men tar en del tid å time skikkelig så lenge man ikke har fri tilgang til fremre veivbolt (når front er montert) men må knote med å dreie motor med servopumpehjul. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 16, 2011 De brukte på finndel.no koster jo 6000+ så da går jeg heller for overhaling 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 16, 2011 De brukte på finndel.no koster jo 6000+ så da går jeg heller for overhaling Det tar deg 5 minutter å søke frem slike til salgs her på forumet for under 1/3 av den prisen. Jeg tror det er flere her inne som har slike liggende på lur. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 16, 2011 De prisene som ligger der ute er helt sinnssyke. På privatmarkedet får man en slik pumpe som Steinar sier for 1500-2000 kroner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 16, 2011 Skal du overhale kan du jo høre med http://www.dieselmeken.se Makan til dyktig fyr:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 17, 2011 hør med http://www.invenit.no/, bjørn jakobsen der er en klypper på diesel. Får sikkert god pris hos han på pumpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...