Bygge om fra 2.8 til 1.8T (A4 B5)

Anbefalte innlegg

Noen som har en formening om hvor mye som må byttes for å få bygget om fra en 2.8 12v til 1.8T i en A4 B5?

Skjønner at selve motor og det må byttes, men hva med ledningsnett?

Girkassa kan man vel beholde? Har sett flere i statene som setter inn 2.8 kassene på 1.8T.

Bremser, kan man beholde de fra 2.8?

En kamerat har en 2.8 12v Quattro med defekt motor så funderer på dette med å sette inn en 1.8T der i stede.

Takker for svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

etter min mening så burde han sette inn en nyoverhalet 2.8 de er litt mer sjelden enn 1.8t

heller selge den og kjøpe en med orginal 1.8t.

bremsene holder jo til 2.8 ( 194 hk ) så burde de holde til 1.8t ( 150 hk )

men ikke skyt meg om jeg tar feil ;) hehe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har han tenkt til å godkjenne det? Bremsene har jo ikke noe å si for funksjonen, så de hadde jeg hoppet over hvertfall.

Kassa passer nok kanskje, det er jeg usikker på. Men ledningsnett passer garantert ikke, ikke hjernen, heller ikke eksos. Også må han jo ha intercooler med rørgate, dvs røret som sitter i frontstykket er anderledes, for der går det et rør istedet for bare en plate på 1.8t kontra sugemotor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde med andre ord egentlig hatt en 1.8T donorbil. Da blir nok de planene skrinlagt :)

Takk for svar iallefall!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du sjekker på bildelsbasen.se så finner du flere av disse motorene til mellom 8 - 15 høvdinger, alt avhengig av stand. Det er nok både vesentlig lettere og billigere enn å sette inn en 1.8T;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.