Trenger biler til innspilling av en kinofilm.

Anbefalte innlegg

Har fått en henvendelse ifra Helgeland Film AS om jeg kan skaffe noen biler til en film innspilling her i byn.

Filmen heter "To Liv" og er en Tysk/Norsk produksjon med Liv Ullmann som skuespiller, dette er en kinoaktuell film.

 

Trenger i allefall en VW Golf 80-90mod

 

Den skal brukes i en liten scene hvor en av hovedkarakterene ankommer et hus. Selv om det er en liten scene er

dette en viktig bil i forhold til handlingen i filmen.

 

Vi er også på utkikk etter andre biler fra denne tidsepoken, om du vet om noen Audier eller andre bilmerker som kan brukes

i filminnspillingen vår.

 

Beskrivelse av biler fra 80-1990 tallet.

 

 

Generell info:

 

Bilene må være mellom 1980 - 1990 modell, om det kommer inn biler som er over 1990, men ligner såpass mye på biler fra den ideelle perioden er dette akspetert. De som skal være med i filmen bør ikke være "stylet" i den grad at vi ser tydlig at den er jobbet med. Dette for at bilene ikke skal røpe at de fixet på i mer moderne tider. Om bilene har blitt gjort noe med innvendig har ingenting å si. Altså de bør se mest mulig original ut utvendig. Bilene trenger ikke nødvendigvis å se strøkene ut!

 

Når det gjelder farger vil jeg si at vi prøver å unngå helt hvite biler, lyse blå, røde og ellers andre knall farger som kan trekke for mye oppmerksomhet bort fra karakterene og handlingen som foregår.

 

Om dere har biler som strider i mot fargepreferansene har jeg ingenting i mot at dere sender meg bilder av de. Om disse bilene ikke kan brukes til hovedkarakterene kan den kanskje brukes i bakgrunnen som en statistbil, disse vil også bli betalt!

 

Innspillingen vil skje mellom 6 og 22 Desember. Det hadde vært veldig fint om eier kan kjøre den aktuelle bilen til filmsettet dagen den skal brukes. Men dette er ikke et krav. Vi kan også hente.

 

 

Moren til hovedkarakteren:

 

Denne personen er litt eldre enn de andre karakterene og vi skal skaffe Golf til henne. Modellen blir en MK1 eller MK2. Denne bilen trenger ikke nødvendigvis ikke strøken ut, men må være EU godkjent og kjørbar. Helst bulkfri.

 

Farge: Brun, grønn, grå, mørk rød osv

 

 

Ektemann til hovedkarakter:

 

Dette er en person som jobber i militæret, han trenger en litt sporty og maskulin bil. Vi har sett på en Mercedes 450 SL, men den har ikke kommet i boks enda. Min sjef sa at de også kunne bruke en Alfa Romeo, Audi eller lignende.

 

Farge: Helst brun, grønn eller grå, kanskje andre mørke farger, men ikke svart.

 

 

Mann med kontorjobb/høyere stilling:

 

Denne karakteren skal kjøre en bil som representerer det han jobber med. Antagligvis en Audi, Saab eller Mercedes.

 

Farge: Brun, grå, grønn, blå eller sølv.

 

 

Advokat, Mann.

Denne personen bør ha en bil som en advokat kan kjøre. Det kan være Mercedes, Audi, Saab, Ford osv. Vi skaffet en Saab 9000 mørke rød, men denne falt bort pga av eier ikke kunne stille opp med bilen den dagen.

 

Farge: Mørk rød, grønn, mørk grå, brun osv

 

Vennligst ta kontakt med meg her eller send bilde og info til : thomas-lund@online.no

så skal jeg ordne videre kontakt :)

 

Biler som blir brukt,får betalt!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger nå 4-5 biler til hovedpersonene og 20 statistbiler..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så aldri noen dato det var snakk om?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så aldri noen dato det var snakk om?

 

Innspillingen vil skje mellom 6 og 22 Desember

står oppe i posten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja.. Hehe.. Rett og slett oversett det.. :) Har en 83 golf, men ser nå at det er i bergen.. Hehe.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja.. Hehe.. Rett og slett oversett det.. :) Har en 83 golf, men ser nå at det er i bergen.. Hehe.. :)

 

send meg bilde på mail,så kan jeg høre om det blir aktuelt å hente deg opp :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

synn det ikke var nermere kunde coupen vert brukt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir bilen brukt i hele perioden fra 6-22des.? kan kanskje stille med min, men om det er fra 6. t.o.m 22. desmeber, så trenger eg en lånebil :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir kun brukt ved innspilling,eier har bilen ellers.

blir bilen brukt i hele perioden fra 6-22des.? kan kanskje stille med min, men om det er fra 6. t.o.m 22. desmeber, så trenger eg en lånebil :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

TRENGER FORSATT BILER TIL FILMINNSPILLING.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min til nød? Sjekk signatur for bilder ;)

Ellers vet jeg at det kjører en ganske strøken ST eller SR reg sølvgrå original golf her i nesttun-området som sikkert er aktuell for deg. PM hvis du vil vite hvor jeg ser den hver gang jeg tar bussen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send meg en pm eller mail med bilder og kontaktinfo så kan jeg sende den videre til produksjonen.

Skal i møte med de i dag.

 

Min til nød? Sjekk signatur for bilder ;)

Ellers vet jeg at det kjører en ganske strøken ST eller SR reg sølvgrå original golf her i nesttun-området som sikkert er aktuell for deg. PM hvis du vil vite hvor jeg ser den hver gang jeg tar bussen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det virker ut som om det er litt hastig og desperat; Jeg har en '02 Subaru Legacy stv. i god stand, og dama har en '96 Toyota Corolla i grei stand.

Har også en rød '83 Golf, men den er det som heller kan kalles modifisert for å si det sånn.

Si ifra om det er interessant ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send meg noen bilder av golf'en du..

 

Siden det virker ut som om det er litt hastig og desperat; Jeg har en '02 Subaru Legacy stv. i god stand, og dama har en '96 Toyota Corolla i grei stand.

Har også en rød '83 Golf, men den er det som heller kan kalles modifisert for å si det sånn.

Si ifra om det er interessant ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då er det blitt bestemt at Audi'en min skal bli brukt som direktør bil! :-D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då er det blitt bestemt at Audi'en min skal bli brukt som direktør bil! :-D

 

Det blir artig å få bilen sin foreviget i en film: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir artig å få bilen sin foreviget i en film: rock :

 

Ja eg gleder meg til å se resultatet : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regnet ikke med at Golfen hadde blitt plukket ut uansett, men nå er den ikke lenger aktuell; Et tre har fått rotvelt over fronten på bilen, så den er ikke tilgjengelig. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regnet ikke med at Golfen hadde blitt plukket ut uansett, men nå er den ikke lenger aktuell; Et tre har fått rotvelt over fronten på bilen, så den er ikke tilgjengelig. :(

 

NEEEEI : eek : Så forbanna trist då :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjedelig ja. Bilder kan du finne i tråden min under Haugesund Lokallag hvis du er interessert.

Er ikke så alt for stor skade, skal klare å fikse det, men gjør det ikke bare pga. denne filmen. Skaden skal tas sammen med resten av restaureringen senere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag så var eg og Audi*en på film innspilling :D

Var kjekt dette ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.