Forundringsspørsmål om H7 55W xenon fra VVME - "ekstra" kontakt?

Anbefalte innlegg

Den store kontakta man ser på pæra her, den har jeg både på pæra og ledningsnettet med reléet:

d78640667d55b4e61d920461ba8fdb1e.image.4

 

Altså den som skal plugges inn i tenneren/ballasten, men hvorfor er det både på pæra og ledningsnettet når det bare er mulighet for å plugge i én av de i hver tenner/ballast? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, har koblet xenon før, men nå ble jeg litt lettere forvirret. Bilder og forklaring under.

 

Her er det som er logisk koblet til, sett bortfra kontakta jeg har både på pære og det ekstra ledningsnettet (drit i ledningsnettet som ligger i bakgrunnen):

IMG_5135.jpg

 

Ledningsnettet med to kontakter som passer i tenner/ballast (samme som pærene har) :

IMG_5138.jpg

 

De kontaktene fra pærene går gjennom denne proppen (svart og blå ledning):

IMG_5142.jpg

 

Det er forsåvidt bare en løs kontakt, og sånn ser ledningene ut i enden av den store kontakta på pæra:

IMG_5145.jpg

 

Disse kabelskoene på ledningnettet gjorde meg bare enda mer forvirret, noe av grunnen til at det tok litt ekstra tid å få ut bildene:

IMG_5144.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg forstå spørsmålet ditt korrekt...

 

Du har fire ledninger igjennom den pakningen, to er for å få "høyspenten" til xenonpære igjennom og de to løse er for at du skal koble de i det gamle stikket til halogenpæren for å få strøm til ballasten, denne bruker de fleste for å slippe å kappe det originale ledningsnettet/lage nye hull i lampen.

 

 

 

EDIT: Leste mer nøye nå og jeg tror jeg har et bedre svar..

 

I dette settet du har kjøpt har du to muligheter, du kan enten

a) koble strøm via rele og inn i ballasten(eks. hvis du skal koble opp tusenmetre/ekstra lamper), eller

b) ikke bruke rele og hente strøm direkte ifra originalpluggen inni lampen

 

De fleste xenonkit man kjøper idag følger ikke ledningnett med rele i settet, det er noe man kjøper i tillegg eller lager til selv.

 

 

 

Håper det var godt nok svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det veit jeg, så du misforsto meg nok:p

 

Cluet er de store topins kontaktene, som man finner både "på" pærene og på det ekstra ledningsnettet med reléet, disse veit jeg ikke hvor skal. De passer begge i tenneren/ballasten, men jeg har jo bare muligheten til å plugge i én av de i hver tenner/ballast, så da sitter jeg igjen med to kontakter som jeg ikke har noe sted å gjøre av.

 

Edit: Så jeg trenger ikke å bruke det ekstra ledningsnettet og bare koble det rett på de originale kontaktene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer, men jeg tror jeg svarte deg likevel med editen min, bare at jeg ikke var rask nok :P

 

Skal du koble det opp med rele-ledningsnettet så er det korrekt at de to i blå og sort er til overs, du kan enten la de henge, eller klippe de av og tette de to små hullene som blir i mansjetten med lim/tec-7/e.liknende

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det, og la til en aldri så liten edit selv:p

 

Bare å bruke dette og koble inn kabelskoene i den originale kontakta på bilen?:

IMG_5135.jpg

 

Og da blir det lys uten at jeg ødelegger noe? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer.

 

Originalt så er halogen nærlyspærene på 55w og fjernlyspærene er som regel på enten 60 eller 65w.

Dvs. at du kan koble xenonkitet dit på både nær og fjernlys uten at du belaster ledningsnettet i bilen mer enn originalt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dæven, det var jo enda enklere enn jeg hadde forestilt meg. Sånn går det når man tenker komplisert når det egentlig er lett:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor jeg tok det med en gang er fordi jeg la opp komplett nytt ledningsnett med rele og alt første gangen jeg monterte xenonsett, etter at jeg var ferdig med monteringa så satte jeg meg ned med bruksanvisningen.... og tok en skikkelig facepalm!

Fyyy døtte heite å jeg følte meg dum :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg følte meg dum nå også:P

 

Gleden var kortvarig, for jeg det var visst H1 jeg skulle ha hatt, enda samtlige nettsider jeg har sjekket sa at det var H7. Blæh! Kanskje sjekke selv neste gang? :o Var en "kopp" som var ment for H1 jeg kunne skru ut, så satse på at det er å oppdrive en "kopp" som passer til H7 som jeg kan skru fast i lykta istedenfor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.