Ulyd ved pådrag 1-4 gir A6 4F 2.0Tdi

Anbefalte innlegg

Som topic sier har jeg en ulyd som starter så fort jeg gir bånn gass på spesielt 1-4 gir.

Lyden har kommet å gått litt men er der nå konstant.

Lyden blir borte når jeg passerer 4000o/min og turbo trykket faller. Merker ikke noe under pådrag på 5 og 6 gir. Lyden høres ikke med moderat pådrag, gjelder kun når det er snakk om 50% gass eller mer.

Lyden kan minne om en eksoslekkasje lyd men finner ingenting på eksos.

Før kunne jeg også høre en knekke lyd spesielt når jeg presset bilen litt revers og da ble lyden borte, og den kom gjerne frem igjen under pådrag ut av kryss med med sving. Men nå greier jeg ikke å bli kvitt lyden.

Har også hatt samme lyden på min forrige bil A4 B7 1.9 Tdi, men der kom lyden bare ved ett par annledninger og kom aldri tilbake igjen.

Noen som har vært borti lignende? Utrolig irriterende hvertfall.

Takker for svar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Litt gammel denne men.. Jeg har samme problem som deg. Merkelig ulyd som en mellomting mellom turbolyd og lagerlyd. Jeg har automat og får akkurat samme lyd i samme område som deg. 50% gasspådrag ved lave turtall så driver den og uler og bærer seg. Jeg mistenker at det er turboen som lager litt lyd i rørene eller at det er noe spjeld som lager det. For når jeg har dratt på litt et par ganger så er lyden borte neste gang jeg gasser opp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som topic sier har jeg en ulyd som starter så fort jeg gir bånn gass på spesielt 1-4 gir.

Lyden har kommet å gått litt men er der nå konstant.

Lyden blir borte når jeg passerer 4000o/min og turbo trykket faller. Merker ikke noe under pådrag på 5 og 6 gir. Lyden høres ikke med moderat pådrag, gjelder kun når det er snakk om 50% gass eller mer.

Lyden kan minne om en eksoslekkasje lyd men finner ingenting på eksos.

Før kunne jeg også høre en knekke lyd spesielt når jeg presset bilen litt revers og da ble lyden borte, og den kom gjerne frem igjen under pådrag ut av kryss med med sving. Men nå greier jeg ikke å bli kvitt lyden.

Har også hatt samme lyden på min forrige bil A4 B7 1.9 Tdi, men der kom lyden bare ved ett par annledninger og kom aldri tilbake igjen.

Noen som har vært borti lignende? Utrolig irriterende hvertfall.

Takker for svar:)

Samme problem her. Fant du ut av det? Jeg er redd turboen min er filler...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er turboen faktisk. Lyden kan nok stamme fra turboen i form av trykk ut eller sug inn, men ikke som en feil på den. Da ville lyden vært mer høyfrekvent og tiltakende ved økende turtall, innbiller jeg meg..

Min mistanke er at dette har noe med EGR og eksos i kombinasjon. Dette fordi det er mest hørbart i det man går fra normal cruising til å gasse på littegrann (ut på motorvei f.eks.) I andre tråder har jeg lest at det har vært problemer med utette rør fra intercooler m.m.

Har testkjørt min ganske hardt på tørre veier i dag, og lyden blir merkbart mindre etter noen runder med gasspådrag. Ved normal kjøring noen minutter er det tilbake igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fant ut hva lyder MIN kom fra hvertfall og jeg kan vel ikke gjøre annet enn å skylde på mekanikeren (med selv) som dro til boltene mellom turbo og eksosmanifolden :D Friskmeldt motor :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemt å skrive hva problemet var.

Men hos meg var det att girkasse feste var fult av grus, som igjen lagde vibrasjoner. Rensket opp og det ble strøkent igjen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemt å skrive hva problemet var.

Men hos meg var det att girkasse feste var fult av grus, som igjen lagde vibrasjoner. Rensket opp og det ble strøkent igjen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.