Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg vet at maskinvask er "bad". Men de nye maskinene har jo fått gode skusmål, så jeg har prøvd de noen ganger på nye bilen.

Maskinen er nyeste til type med pusseskinn.

Men etter første tur i maskinen lurte jeg på hva som skvulpet så fært - hørtes ut som jeg hadde en halv full brusflaske i bilen (noe jeg ikke pleier å ha liggende under sete). Men når jeg tilfeldig vis åpnet bakdøren, fosset vannet ut!

Problemet har jeg på begge sider bak, føles ut som 1/2L. i hver av dørene.

Andre touran eiere med samme problem, det kan jo ikke være sånn!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Vasket bilen både med høytrykk og i hall. Men aldri fått noen skvulpe lyder etter på.

Men jeg synes det renner mer vann av bilen enn andre biler jeg har hatt når jeg begynner å kjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det samme skjer på min. Men kun på venstre bakdør. Har ikke vasket bilen i automat, men det kommer uansett om det regner og blåser litt, eller jeg bare kjører i regnvær.Og naturligvis når jeg vasker bilen (Kun for hånd : rolleyes )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt bilen i børsteløs vask noen ganger i vinter men har aldri merket noe til vannansamlinger noe sted.

 

OT: Jeg ser du også har svart bil. Har du merket noe til småriper i lakken etter å ha hatt den i børstemaskin? Jeg har egentlig ikke noe til overs for børstevask, men våget meg til å ta en vask tidligere i vinter, bilen var vasket så ren som mulig med manuell høyttrykksvask og skulle få en børstevask for å få av trafikkfilm. Resultatet var små børstevaskminner over hele bilen :( . Skal ha Ditec-lakkbehandling på den om et par uker - regner med at de fleste småripene blir borte da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg vet at maskinvask er "bad". Men de nye maskinene har jo fått gode skusmål, så jeg har prøvd de noen ganger på nye bilen.

Maskinen er nyeste til type med pusseskinn.

Men etter første tur i maskinen lurte jeg på hva som skvulpet så fært - hørtes ut som jeg hadde en halv full brusflaske i bilen (noe jeg ikke pleier å ha liggende under sete). Men når jeg tilfeldig vis åpnet bakdøren, fosset vannet ut!

Problemet har jeg på begge sider bak, føles ut som 1/2L. i hver av dørene.

Andre touran eiere med samme problem, det kan jo ikke være sånn!

 

Høres ut som en lignende historie jeg hørte fra naboen, som har en Passat tdi 4m -Den "tok inn vann" som en gammel sjark, og det visste seg at det var dårlig tettearbeid i kanalene etter nå kabeltrekking eller lign.

Han leverte den inn, og fikk noen ekstra år rustgaranti..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har studert dette litt på min bil i dag. Det kan virke som om pakninga i døra klemmer igjen dreneringshullet på undersiden sånn at vannet ikke kommer ut før døra åpnes. Tenkte jeg skulle ringe forhandleren i morgen og få sjekket dette.

Er lite komfortabel med at det ligger vann i døra som ikke kommer ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har studert dette litt på min bil i dag. Det kan virke som om pakninga i døra klemmer igjen dreneringshullet på undersiden sånn at vannet ikke kommer ut før døra åpnes. Tenkte jeg skulle ringe forhandleren i morgen og få sjekket dette.

Er lite komfortabel med at det ligger vann i døra som ikke kommer ut.

 

Jeg har nå sjekket dette hos forhandler, men de hadde ikke hørt om dette før. Men de var svært interessert i å finne ut hva årsaken til dette.

Det skulle imidlertid ikke være fare for at døra ruster selv om det ligger vann i den. Og akkurat det vil tiden vise.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var hos forhandler med bilen i april. Først trodde de ikke på meg, men var og hentet vann(vasket). Og da var det noen, som fikk seg en god latter! Sa de måtte ta det opp med Møller sentralt.

Siden jeg ikke hadde hørte noe fra dem, kjørte jeg innom idag. De hadde ikke funnet ut noe mere, var vist ikke rapporter inn noen andre, med samme problem. Pakningene var vist nok ok på touran. :confused:

Så av de mange tusen touran, er det bare jeg som har vann i bilen, rart! Er det andre der ute, meld dere : hjelp :

Men detter er ikke så stress for meg, mest bare komisk, når jeg åpner dørene og vannet fosser ut : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke hatt problem med vann i dørene men jeg fikk en stund vann inn på gulvet på pasasjer siden foran.

En kunne se vannet rant ned på sparke panelet under hanske rommet mot døra.

Var på Møller Hvam en regnværs dag så de kunne se det med egne øyne.

Fikk da beskjed om at det måtte de se på så fort som mulig.

Bilen var da nesten en hel uke på verksted (måtte ha deler fra tyskland).

Det viste seg at pakiningen ved frontruta lakk.

Fikk det selvfølgelig på garantien samt gratis leie bil (som var stor nok til 2 barneseter og tvilling vogn) til bilen var ferdig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke merket noe særlig til noe skvulpelyder på min, MEN her en dag når jeg hadde vært og vasket bilen, hadde vært å kjørt en LANG tur etterpå, så når jeg kom hjem og åpnet døra, så rant det plutselig ut sikkert 1 liter eller 2 fra inni døra (kikket ikke etter hvor det kom ifra, men virker som det var et par dreneringshull under selve døren) sånn sett funker det sikkert som det skal, men uansett.. det vannet ligger jo da kanskje i ukesvis om det er likt på bakdørene og, høyre bakdør blir stort sett aldri åpnet, da vi enten går inn foran, eller sette inn barnesetet på venstre sia bak....

 

Tenkte å stikke innom møller og forhøre meg litt om dette.

 

Andre som har opplevd lignende?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke merket noe særlig til noe skvulpelyder på min, MEN her en dag når jeg hadde vært og vasket bilen, hadde vært å kjørt en LANG tur etterpå, så når jeg kom hjem og åpnet døra, så rant det plutselig ut sikkert 1 liter eller 2 fra inni døra (kikket ikke etter hvor det kom ifra, men virker som det var et par dreneringshull under selve døren) sånn sett funker det sikkert som det skal, men uansett.. det vannet ligger jo da kanskje i ukesvis om det er likt på bakdørene og, høyre bakdør blir stort sett aldri åpnet, da vi enten går inn foran, eller sette inn barnesetet på venstre sia bak....

 

Tenkte å stikke innom møller og forhøre meg litt om dette.

 

Andre som har opplevd lignende?

 

Ja, les innlegg nr 6 og 7 ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener og ha hørt at det har vært problemer med lista rundt ruta på bakdørene på disse bilene jeg. mulig jeg er helt på jordet men mener og ha hørt det for en stund siden..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke merket noe særlig til noe skvulpelyder på min, MEN her en dag når jeg hadde vært og vasket bilen, hadde vært å kjørt en LANG tur etterpå, så når jeg kom hjem og åpnet døra, så rant det plutselig ut sikkert 1 liter eller 2 fra inni døra (kikket ikke etter hvor det kom ifra, men virker som det var et par dreneringshull under selve døren) sånn sett funker det sikkert som det skal, men uansett.. det vannet ligger jo da kanskje i ukesvis om det er likt på bakdørene og, høyre bakdør blir stort sett aldri åpnet, da vi enten går inn foran, eller sette inn barnesetet på venstre sia bak....

 

Tenkte å stikke innom møller og forhøre meg litt om dette.

 

Andre som har opplevd lignende?

 

høres jo ganske likt ut. ikke så mye i min da.

har filmet "utfloden", så hvis noe vil se, kan jeg maile over.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hatt problemer med lista rundt venstre heisevindu på min, fått dette fikset. Det kom litt vann dråper inn mellom vinduet og tettningslista.. Begge baklyktene er det masse dugg i, tenkte jeg skulle ned å høre med de om dette..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hentet ut en ny Touran den 1. november og har vasket den i børstemaskin hver helg siden. Har ikke problemer med vann inne i bilen eller i bagasjerom. Men dette er en 2008 modell så noe kan ha skjedd siden 2005 modellen din. Ser at en Passat eier har problemer, kanskje hans erfaring kan være grei for deg også: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=111615

 

Når det gjelder børstemaskin så har jeg følgende erfaring, har siden 2005 hatt 3 svart metallic biler og jeg vasker dem i maskin hver uke fra piggdekksesongen begynner og til den er ferdig. Har ikke spesielle problemer med riper etc. Noe blir det selvfølgelig men det blir det jammen santen også med håndvask i piggdekk sesongen. Men jeg passer på å velge en maskin som ser godt vedlikeholdt ut, og det bør også være maskin der vaskelamellene har 'pusseskinn typen' og ikke den ordinære børstetypen. Jeg solgt en Passat i mai 2007, før jeg leverte den videre polerte jeg den med Autoglym Ultra Deep Shine og når ny eier fikk den overlevert var det ikke mulig å se stripene. Kan anbefales!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En stund siden sist update ser jeg, men har hatt problemer med min 2005 Touran.

Den lakk vann inn viskeren eller bryteren til bakluken. De klarte ikke bestemme seg på Møller Nestun , Bergen. Men de skiftet både bryter, pakning rundt visker og ene glesset på skiltbelysningen.

Men skaden var allere gjort. Det var kommet rust inne i bakluken. Fantastisk. Fikk ny bakluke på garanti. Problemet mitt nå er, at det er omtrent et halvt år siden denne reperasjonen. Nå er nok en gang ene lykten på skilt lyset knust. Og det er kommet rust vann inne i lykten. Jeg skal ha meg en tur til Møller igjen. Jeg er spent om dette vil bli fikset på garantien denne gang. Vet at det er en lang rustgaranti. Men det gjelder vel overflate skader. Noen som vet?

 

 

OT: Og en annen ting, er det noe Møller absolutt ikke kan, er det kvalitetskontroll på reklemasjoner og arbeid de ellers gjør. Det er drit irriterende at de ikke kan, for eks. sette ting tilbake slikt det var når de fikk den inn. En bagatelle som at spylerdysen til bakluken står i offside når jeg henter den ut igjen, er sikker bare en småsak for noen, men inn i det gamperæva irriterende for meg. Jeg påpenkte det til Møller, og de fikset det. Men tror du ikke det at neste gang de da skiftet bakluke, så gjorde de det en gang til. Jeg synes at en kan forvente litt bedre service av Møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har vært borti noe av det samme på firmabilen min. merker at etter en vask så kanjeg åpne begge dørene og da renner det ut litt vann som har samlet seg mellom bunn av døra og karosseriet.

 

men, er ikke så mye som en 1 liter hos meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme problemet på en touran jeg kjørte for en stund tilbake. Husker ikke årsmod, men var med facelift lykter. Etter hver vask var det kansje halvliter/liter vann i hver av bakdørene som kom ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.