Tilkobling av strøm på turbotrykksmåler

Anbefalte innlegg

Hei

Har kjøpt meg en turbotrykksmåler og lurer litt på hvor jeg skal koble til strøm fra. Slik jeg ser det for meg, så er planen og få montert turbotrykksmåleren i den lille "oppbevaringslomma" bak askebegeret. Kunne sikkert ha trekt en strømledning fra cd-spiller til måleren, men problemet mitt er at det er noe ledningsrot baki der,slik at cd-spilleren kan slåes på selv om tenning er avslått.

Så da vil vel det sikkert stå strøm på turbotrykksmåleren konstant?. Hvordan er det å ta strøm fra sigarettenneren?. Det er egentlig det jeg har tenkt mest på som et første alternativ. vil dette la seg gjøre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det er strømm i sigarettenneren konstant på de bilene, så det funker heller dårlig.

Det er noen spillere man kan skru på manuelt selv om den ikke har strømm fra remoten, om spilleren skrur seg av av seg selv funker det som det skal. Eventuelt så kan du jo ta strømm fra bryteren til varmetrådene i bakruta, eller fks. setevarme, det ligger jo rett over cd-spilleren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt sikker på at det er konstant strøm på sigarettenneren?,jeg vet at det går ant å trykke den ned slik at den gløder selv om tenninga er avslått. Men det er jo en slik lysring rundt sigaretttenneren, og den slukker når jeg slår av tenninga.

Cd-spilleren min slår seg ikke av når jeg slår av tenninga,så den må slåes av manuelt :P .

Men vil det bli strøm til turbotrykksmåleren når tenninga er på vis jeg kobler det til setevarme eller varmetrådene i bakruta?.

Må ikke setevarme og varmen i bakruta være tilkoblet isåfall?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, setevarmer og bakruten har strøm "tilgjengelig" når tenning er på, slår du av tenning har ikke de strøm "tilgjengelig"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har en ledig kontakt/skrue under dashbordet på førersiden, rett over en sikrings/relesamling. Den er strøm på når tenning er på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, greit å ha det litt klart før man kobler til strøm. Men er eventuelt ledning til setevarme eller bakrutevarme lett tilgjengelig bak cd spilleren?. Noen som vet om de ledningene er merket på noen måte, slik at jeg kobler meg på riktig ledning ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har en ledig kontakt/skrue under dashbordet på førersiden, rett over en sikrings/relesamling. Den er strøm på når tenning er på.

Tenker du på det dekselet på siden av dashbordet?, der det er en stor ansamling av sikringer og releer, eller blir det under den plata under rattstammen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min a4 er det vertfall strømm på siggarettenneren konstant, har også lys der, men det lyser ikke før jeg skrur på lysbryteren. Som nevnt så kommer det strømm fram til bryterenne med en gang du skrur på tenninga.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, men da regner jeg med at det er det samme til meg å

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min a4 er det vertfall strømm på siggarettenneren konstant, har også lys der, men det lyser ikke før jeg skrur på lysbryteren. Som nevnt så kommer det strømm fram til bryterenne med en gang du skrur på tenninga.

Ikke på siden, men under. Du må ta ned platen som er under rattstammen, da ser du den oppe til venstre. Har dessverre ikke noe bilde, men du ser det greit når du tar av dekselet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, da skal jeg ta og skru av platen å se om jeg finner det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.