#1 Skrevet November 20, 2011 (endret) Har et sporadisk motor problem. Det som skjer er at den dør nesten helt ut før den kommer seg igjen.. Kan ha gassen helt i bunn, uten at noe skjer før det er godt etter ca 5 sekunder, da humper den et støkke framover, før den omsider kommer seg, gjelder uansett hvilke turtall. Og probleme kan plutselig være borte like fort som det kom. Har byttet luftfilter og LMM for ca 2månder siden. Skal lese av feilkoder i morgen, men noen som har vært borti dette før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 29, 2011 Jeg har det samme problemet. Dette er på en 1,6 A4. Snart byttet alt av sensorer på motoren. Dette skjer ofte ved jevnt gasspådrag og i begynnelsen av motbakker hvor belastningen begynner å øke. Ser du har VAG-COM. Hva sier den da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 2, 2012 Fant ut av problemet... Da jeg byttet luftfilteret så hadde jeg glemt og skrudd fast slangeklemmen til den slangen som går inn på gass-spjeldet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 2, 2012 En kompis av meg hadde noe samme problemet på en 1.8 ADR. Dro ujevnt ved pådrag og kick-down (automat-kasse) slo inn tilfeldig. Kjørte diagnose og fant ut at gasspjeldsensoren (TPS) var ikke grunnjustert. Prøvde å grunnjustere, men uten hell. Byttet gasspjeldet og da ble alt i skjønneste orden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...