Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har akkurat byttet motor i min C4 S6 2.2

Når jeg nå starter opp igjen bilen går tempmåler og tankmåler rett på fullt, turteller, kjørecomputer og autocheck virker ikke i det hele tatt....

Alt fungerte før motorbytte, men skjønner ikke helt hva jeg kan ha fiklet med som kan forårsake dette.

Det som er byttet er:

- Komplett motor

- Hjerne

Kan også nevnes at bilen tidligere er ombygget fra Automat til Manuell. Hjernen som nå er brukt kommer fra bil med Automat.

Noen tips ?

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I overkant på baksiden av instrument panelet, er det en jumper som sitter på noen pinner. Denne tror jeg skal flyttes alt etter om det er bensin/diesel/automat/manuel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Saken er at bilen har gått med manuell i flere år uten problemer... Først nå når jeg byttet motor at det ble krøll.

Skal bytte tilbake til den andre hjernen, for å se om det hjelper... men har mine tvil.

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begge hjernene er fra S6, en av dem er ikke fra S4?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjernen som sitter i nå er fra S4, har det noe å si ?

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plugget inn den gamle hjernen nå, men det gjorde ingen forskjell.

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det eneste jeg kan tenke på som har blitt rota i er noe ledninger rundt hjernen... Om man ser på bildet nedenfor holder jeg en løs ledning som henger over hjernen. Den er grå, og går inn i en gul kontakt som ikke har noen åpenbar plass.

Tør liksom ikke prøve meg frem med strøm eller jording på denne heller. Bilen er som sagt ombygget fra automat til manuell og denne kan godt ha noe med det å gjøre uten at jeg vet det....

Noen som har noen ide om hva denne er til ?

ledning.sized.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjernen som sitter i nå er fra S4, har det noe å si ?

Jeg har ingen indikasjon på at det ikke skulle gå og nå har du jo forsøkt.

Tenkte at det var en mulighet siden det er mange forskjeller på det elektriske på de to bilene.

Ellers finner du ECU-pinout i samletråden, mulig du finner noe på kabelens farge der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da løste denne seg, legger inn løsningen for fremtidig referanse.

Jeg koblet fra + polskoen på batteriet, og koblet denne sammen med - polen i ett par minutter for å lade ut alle kondensatorer osv som holder strøm. Koblet til igjen og viola !! Alt i skjønneste orden.

Har også gjort dette ved andre problemer som foreks takluker som åpner seg selv og vinduer som lever sitt eget liv.

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.