#1 Skrevet November 21, 2011 (endret) Hei! Jeg ser nå etter en skiboks til min 07' Passat 3c, og står foreløpig mellom Thule Dynamic 900 og Skiguard 850. Thule Dynamic 900 er laget i ABS plast, mens Skiguard 850 er laget i glassfiber. Vet også at ABS plast er lettere i forhold til montering / demontering, men kan fort gi problemer med bøying av lokket ved mye vind og slikt. Er det noen som har noen formeninger om hva jeg bør gå for? Skiboksen bør være pen å se på, praktisk og sitte lavt på bilen. Alle svar mottas med stor takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 21, 2011 Hei! Jeg ser nå etter en skiboks til min 07' Passat 3c, og står foreløpig mellom Thule Dynamic 900 og Skiguard 850. Thule Dynamic 900 er laget i ABS plast, mens Skiguard 850 er laget i glassfiber. Vet også at ABS plast er lettere i forhold til montering / demontering, men kan fort gi problemer med bøying av lokket ved mye vind og slikt. Er det noen som har noen formeninger om hva jeg bør gå for? Skiboksen bør være pen å se på, praktisk og sitte lavt på bilen. Alle svar mottas med stor takk mener uten tvil at du burde velge Skiguard 850 Ligger mye penere på taket, mer aerodynamisk, samt at glassfiber er mye mer stabilt =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 21, 2011 Hadde nok også godt for en 850. Overalt en bedre boks synes jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 21, 2011 hadde helt klart valgt Skiguard boksen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 23, 2011 Da blir det nok Skiguard Dog syns jeg Thule sin har et penere design, men mulig at Skiguard sitter bedre på bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 23, 2011 Da blir det nok Skiguard Dog syns jeg Thule sin har et penere design, men mulig at Skiguard sitter bedre på bilen. Thule har nok et litt friskere design ja, kan være enig på den. Sånn praktisk sett så har jo Thule fordeler med åpninger på begge sidene, men skiguard vil nok være en mye mer stabil boks på bilen din. Få tak i en 850 med gjennomgående bøyler så hører du fint lite til boksen også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 23, 2011 her er min med skiguard boks meget fornøyd men den er TUNG å få opp på bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 25, 2011 Takk for svar og bilde! Går det greit å få boksen på taket om man er 2 stk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 25, 2011 Ja, det går fint, men det kan være en fordel å være tre. Gå for 850 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 25, 2011 Da gjør jeg nok det Vil jeg kunne få plass til et par snowboard og et par med ski i boksen, tror dere? Og hvilket stativ vil dere anbefale? Vil gjerne at det skal være enkelt å få det av og på, samtidig som den skal ligge så nære taket som mulig. For øvrig tunnel system som benyttes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 25, 2011 Jeg har 850 og der går det vel typisk 2 snowboard og 6 par langrenn (alt 4 par slalom). Minst! (Avhengig av om alt skal ligge ordentlig i sitt "spor" eller tettere. I tillegg går det sikkert 150 liter bagasje hvis form og oppdeling er riktig. (Men husk vektbekrensningen!) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 25, 2011 Oi, det er såpass med plass ja! Har du mulighet til å svare når det gjelder stativ? Har ikke helt skjønt det tunnel-systemet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 25, 2011 Mont Blanc ReadyFit20 er veldig enkelt å montere. Kommer ferdig sammensatt og krever ikke noe verktøy for å tas av eller på. Passer til din bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 25, 2011 Calix har det laveste takstativet slik at du får boksen nærmest taket. Null problem å være 2 stk som setter på boks, samboeren min pleier å hjelpe meg når boksen skal på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 25, 2011 Bare sånn til info så har jeg en Skiguard 750 boks liggende om den kan være interresant? http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=225655 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 25, 2011 Er stativene som er nevnt ovenfor til skibokser med tunnel-system? Bare sånn til info så har jeg en Skiguard 750 boks liggende om den kan være interresant?http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=225655 Jeg ønsker helst Skiguard 850 med tunnel-system 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 25, 2011 Calix har det laveste takstativet slik at du får boksen nærmest taket.Null problem å være 2 stk som setter på boks, samboeren min pleier å hjelpe meg når boksen skal på.. Er det lavere enn Prorack også? De går tvers mellom railsene. Blir kanskje litt for lavt med de bøylene til en skiguard med tunnel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 25, 2011 Jeg har Thule tverrbjelker også (Tunnell / Touran). Funker greit det også, og det blir ikke mye klaring mot foten av haifinneantennen, Har du pisk eller haipinne på taket? (Jeg har hull i boksen under for å gi plass til antennen) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 26, 2011 Takk for svar og bilde! Går det greit å få boksen på taket om man er 2 stk? som de sier 3 stykker er en fordel ! i min er det slissa spor til antenna (GPS) nå er jo ikke jeg så veldig høy så for meg blir det en veldig ukurant vinkel å løfte i ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 26, 2011 Jeg har verken pisk eller haifinne på taket. Hvilket stativ tror dere er smartest til tunnel-løsning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 26, 2011 Min 850/tunnel (med Thule rektangulære bjelker) ble levert som kampanjepakke fra Møller vinteren 2006/2007 med Thule og det fungerer fint. Skal to ta den av og på bør de være mer enn middels høye og mer enn middels sterke i armene. En ting er hva som går, en annen ting er hva som KAN skje.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 27, 2011 (endret) Min 850/tunnel (med Thule rektangulære bjelker) ble levert som kampanjepakke fra Møller vinteren 2006/2007 med Thule og det fungerer fint. Skal to ta den av og på bør de være mer enn middels høye og mer enn middels sterke i armene. En ting er hva som går, en annen ting er hva som KAN skje.... Hva mener du med Thule rektangulære bjelker? Aldri vært borti skiboks før nå, så har litt lite kunnskaper på dette området;) Ganske usikker på hvilket takstativ jeg bør velge - ønsker at boksen kommer så lavt som mulig, samtidig som det blir så lite støy som mulig. I tillegg ønsker jeg å ha et stativ der det ikke stikker ut stenger fra siden på bilen. Takstativet må for øvrig passe til en 2007 mod. Passat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 27, 2011 Hva mener du med Thule rektangulære bjelker? Aldri vært borti skiboks før nå, så har litt lite kunnskaper på dette området;) Ganske usikker på hvilket takstativ jeg bør velge - ønsker at boksen kommer så lavt som mulig, samtidig som det blir så lite støy som mulig. I tillegg ønsker jeg å ha et stativ der det ikke stikker ut stenger fra siden på bilen. Takstativet må for øvrig passe til en 2007 mod. Passat. Thule alubøyler bråker veldig lite i forhold til de vanlige svarte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet November 27, 2011 Thule rektangulære er sorte firkantprofiler (som er bredere enn de er høye, altså rektangulære). Mulig at alubøyler er stillere, men er det merkbart hvis mesteparten av bøylen er inni boksen og boksen også gir litt lyd? For min del hører jeg ikke forskjell med eller uten boksen på i norske hastigheter, men det skyldes vel også at Touran ikke er av de mest stillegående generelt sett. Stengene jeg har stikker ikke ut på siden (unntatt de låsbare strammehjulene). Tenk også på om "tunnelinngangene" er firkantede eller ikke, i forhold til bøyleprofil og om det kan komme vann inn i boksen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet November 27, 2011 Takk for veldig gode svar! Ville dere gått for Thule's takstativ fremfor Skiguard? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...