Hvilken skiboks til Passat 3c?

Anbefalte innlegg

Thule rektangulære er sorte firkantprofiler (som er bredere enn de er høye, altså rektangulære). Mulig at alubøyler er stillere, men er det merkbart hvis mesteparten av bøylen er inni boksen og boksen også gir litt lyd? For min del hører jeg ikke forskjell med eller uten boksen på i norske hastigheter, men det skyldes vel også at Touran ikke er av de mest stillegående generelt sett.

Stengene jeg har stikker ikke ut på siden (unntatt de låsbare strammehjulene).

Tenk også på om "tunnelinngangene" er firkantede eller ikke, i forhold til bøyleprofil og om det kan komme vann inn i boksen.

 

Ja, du merker faktisk litt forskjell på enkelte biler på vindsus i bøylene. :) Som sagt så varierer dette pga utformingen på taket og hvor railsen står osv.. :)

 

De som bråker minst pdd er Prorack synes jeg. Men de passer jo stort ingenting og lite utstyr kan brukes sammen med dem pga de ligger så lavt på taket.

Prorack_Railbar_lowprofile_Roofrack_Flus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse stengene er jeg nokså sikker på at ikke er kombinerbart med tunellboks på Touran, i hvert fall. Det blir ikke plass bellom boks og antenne/tak. Hos meg ligger stengene rett oppå railsen, og da passer høyden med tunnelboks akkurat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg endte opp med Thule Square Bar og Thule 775 føtter, som både Skiguard og Norsk Tilhenger Senter anbefalte meg :)

De kommer noe høyt fra bilen, men ettersom det er tunnel-system bør det vel bli helt ok.

 

Jeg hadde lyst på litt mer aerodynamiske stenger enn firkantprofiler, men Skiguard mente det ville bli mer støy med aerodynamiske stenger, ettersom man da er nødt for å lage større hull i tunnelen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.