fjerne DEFA-alarm på Caravelle?

Anbefalte innlegg

Svigerfar har en par-og-nitti caravelle som startsperra har slått inn på. Dette er som vanlig en DEFA som ikke har vært i bruk på mange år, fjernkontroller og koder har forduftet, og plutselig en dag slår startsperra seg inn, etter ett strømbrudd. : bråk :

Har lest i denne tråden: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=188334&highlight=defa ang. en golf vr6.

Er det noen som kan hjelpe, er det de samme to tjukkeste kablene inn på alarmboksen som skal koples samen igjen, for å få koplet vekk startsperren? Noen som vet farge på denne kablen på caravelle 92 modell 2.4 sugediesel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg husker riktig, så er det kun en kabel som kuttes ifbm montering av Defa, og det til nettopp startsperren.

Om du følger ledningene så ser du jo hvor de går, og om de to tjukkeste er koblet mot to med samme farge så har du svaret.

Resten kan du bare flekke vekk om du vil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hjertelig for alle innspill. Så da er det altså laske sammen styrestrømmen fra tenningslåset og kabeln som går videre til starter-releet..? Det skal jo være en grei sak. Går det større strømmer gjennom denne kabelen, eller kan det holde med ei vanlig koplingsklemme for 220V/16A?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ettermontert startsperre (har original s.s. også) i Golfen. Ikke Defa da, men tipper det er noenlunde samme opplegg. På min var bare 2 kabler klippet på tenningslåsen, som da var koblet gjennom modulen til denne ettermonterte greia. Jeg klippet bare bort alt i sammen og skjøtet sammen originale kabler. Har fungert fint dette i noen år.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.