Innkjøp av vinterdekk (pigg) - Hvor galt er det å ikke kjøpe "ferske" dekk?

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal gå til innkjøp av nye vinterdekk (pigg) til ny vogna.

Prisene varierer stort og siden jeg skal ha en litt unormal (?) dim kan det fort bli dyrt. Skal ha dekk i 205/50/17

Men har kommet over dekk til rundt 1000,- stk. Eneste negative jeg kan si om de er at det er opplyst at de er produsert i 2008. Hvor ille er egentlig dette? Så lenge de er lagret på et skikkelig vis skal vel ikke dette være noe problem?

 

Noen innspill?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dekkene ubrukt og lagret forholdsvis mørkt og kjølig (d.v.s. ikke f.eks. i en container i solsteken) skulle det ha liten betydning. Om dekkene er brukt forringes de fortere enn om de aldri har vært tatt i bruk. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er selvsagt nye dekk ja :)

Tror jeg ska ta en telefon å spørre hvordan dekka er lagret. Tenkte å kjøpe fra byttdekk.com

Noen som har bestillt der fra før? Har brukt dekkonline tidligere og de er knall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket dekk er det du vurderer da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gislaved Nordfrost 5. Hadde de på gammel bilen og jeg var veldig fornøyd

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å kjøpe 4 år gamle "nye" dekk er for meg helt tåpelig. Dekk er ferskvare. Gummi er ferskvare. Men så klart, er prisen rett så... de funker jo uansett en stund, men når dekka allerede er 4 år gamle når du tar de i bruk, så kan du ikke regne med at de holder seg bra i 4år til på bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å kjøpe 4 år gamle "nye" dekk er for meg helt tåpelig. Dekk er ferskvare. Gummi er ferskvare. Men så klart, er prisen rett så... de funker jo uansett en stund, men når dekka allerede er 4 år gamle når du tar de i bruk, så kan du ikke regne med at de holder seg bra i 4år til på bilen.

 

Øh, jo det kan han. Du har lest for mye i Motor ser jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øh, jo det kan han. Du har lest for mye i Motor ser jeg.

 

Prater av erfaring og common sense. Jeg har ikke sagt noe om hva han skal eller ikke, kjøp gjerne 10år gamle dekk for alt jeg bryr meg ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan dele min erfaring jeg også ! tar som regel hjulene på jobb som er for gamle til og selges ! satte i år på fire nye men 4år gamle conti hjul på en caravelle jeg har ! fungerer utmerket ! nå betaler jeg jo ingen ting for di hjula men så fungerer dem så godt som splitter nye også ! ligget lagret inne varmt og tørt hele tiden ! Men selsagt hvor lenge de holder seg får en se men tror det vil funke greit jeg ,!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den erfaringen jeg har etter å sette på gamle dekk er at det ytterste laget har tørket litt og blitt hardt og derfor fikk jeg dårlig grep. ettpar donuts og litt ymse dekksliting så var dette laget borte og dekka helt fine.

Dette var dekk som ble lagret ute i et år etter de var brukt en halv sesong...

 

Om dekk er lagret tørt og godt inne på et normalt lager og du får bra med rabatt pga det ser jeg ingen grunn til å ikke kjøpe. Om det i tilegg er piggdekk så er det vel ingen problem, piggene morkner ikke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hysteri det der med alder på dekk, men hvorfor i allverden vil du ha Pigg? Det er jo et helvetes rassleverk å kjøre på , når det finnes conti viking som henger som limt på alle fører å ikke lager en lyd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hysteri det der med alder på dekk, men hvorfor i allverden vil du ha Pigg? Det er jo et helvetes rassleverk å kjøre på , når det finnes conti viking som henger som limt på alle fører å ikke lager en lyd.

 

Å sorry nå ser jeg hvorfor du vil ha pigg, du har jo Mondeo kjelke hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.