Trenger forslag - knukket bolt, Audi b5

Anbefalte innlegg

Varm opp dritten, da skal du se at den løsner noe =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ville jeg som en over her skrev, først varmet mutteren., holdt igjen foringen med en tang og skrudd av mutteren. Så varmet foring og hylse og prøvd å bende ut bolten med et brytejern eller noe. Viss du da klarer å få bolten ut 5 mm kan du sveise fast en mutter, og prøve å skru mens du bender bak den påsveiste mutteren for å hjelpe den ut.

Ja, nå skjønner jeg hva du mener! :) Da skal jeg prøve dette.. Tusen takk for alle gode forslag!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, nå skjønner jeg hva du mener! :) Da skal jeg prøve dette.. Tusen takk for alle gode forslag!!

Prøv det, så satser vi på at det funker :) Vent iallefall med å varme hylse og foring til mutter er av. Og rens gjengene viss du kommer til, før du varmer mutter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan skal jeg klare å få bolten til å stikke ut 3-4-5 mm? Skjønte ikke helt hva du mente.. Får jo ikke slått bolten som sitter der i dag. rikker seg ikke liksom.. Og hvor mente du at jeg skulle sette tanga?

En NY bolt selvsagt, så tar du kjeften på wisegrip tanga på HODET til den NYE bolten som stikker noen millimeter ut, samt på noe av godset rett ved der hvor det GAMLE hodet var, og klemmer til.

Om du aldri har tatt i en wisegrip tang, så er det kanskje litt vanskelig å forstå, for ikke å si hvordan den funker.

Gjorde dette nylig på en allroad, hvor bolten som holder øvre bærebru-stag foran var fullstendig fastrustet. Gikk som smør.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjærebrenner er et godt forslag, men da bør det en proff til for ikke å skade metallet rundt som ikke skal byttes. En annen løsning er å kutte demperen i nerkant og splitte hylsa som blir stående igjen på langs med en liten vinkelsliper . F.eks den luftsliperen Biltema selger. Å borre ut en slik lang bolt er bare å glemme, du skader garantert godset rundt omkring. Og for all del: FORSIKTIG, DET ER MEGET STOR RISK FOR BRANN!!! "grisepikk skal du også bare glemme, den bare sprenger ut bolten slik at det blir enda trangere. Boltekstraktor hvor du borer et eksakt hull og slår inn en ekstraktor er en bra løsning, inntil du knekker ekstraktoren, da er det game over! Og husk å ikke varme på støtdemperen ved bruk av skjærebrenner, da kan den nemmelig eksplodere og skade deg eller andre !!! Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.