Komfort modul problem A6 2003

Anbefalte innlegg

Har en A6 som jeg ikke får kontakt med komfort modul med vag com.

Fjernstyringen til sentrallåsen fungerer ikke i det store å det hele. Sentrallåsen fungerer med nøkkel, men blinklys kvitterer ikke når jeg låser opp eller igjen bilen. Når jeg holder nøkkelen i låse posisjon så lukker vinduene seg, og når jeg holder i låse opp posisjon åpner jeg vinduen.

Trenger litt hjelp til hvor jeg skal begynne å feilsøke her. Som hvor befinner komfort modulen seg, evt om det er noen vanliger steder det pleier å bli lednings brudd. I det store å hele hvor begynner jeg på dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har vært borti dette eller har noen tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

comfort modulen ligger under teppet foran forsetet ditt...løsne alle koblingene og ta ut hele saken og se om den har noe fukt eller brente kretser...finner en billig en brukt hvis den er gåen men må kodes for å fungere med nøkkelen din igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den på fører eller passasjer siden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fører siden, er også et felles jordingspunkt like ved sentralen som kan være dårlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ai Ai takker da har jeg noe å starte med:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jordingspunktet kan til tider være veldig irret og gi dårlig kontakt, du må følge ledning strømpa til sentralen og sprette opp denne hvis du aner mistanke, for felles jord er bare "dårlig loddet" fra fabrikken.

Du skriver :

Fjernstyringen til sentrallåsen fungerer ikke i det store å det hele. Sentrallåsen fungerer med nøkkel

Sikker fra at fjernbetjeningen din virker? Har du flere fjernstyringer?...

For blinklysene skal vel heller ikke blinke så lenge man bare låser bilen med nøkkel.

Kanal 46 du forsøker å komme inn på? Eller 35?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm har bare en nøkkel dessverre, husker ikke hvilken kanal jeg gikk på, er et eldre vag com jeg bruker, kjørte en sånn komplett test å da fikk jeg opp noen feilmeldinger, skrev de selv følgelig ikke ned, men de skal jeg nok klare å finne.

Hva er forskjellen på kanal 35 & 46?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt en økt med feilsøking uten hell, får ikke kontakt med modulen, ikke er det noe dårlig kontakt eller lednings brudd som jeg kan se, heller ei er det noen svidde kretser i selve modulen, kan den være defekt uten at man ser det fysisk på den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd å skifte batteri i nøkkelen? Er det billigste å starte med.

Ligger guider på youtube som viser hvordan man åpner nøkkelen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja det var selvfølgelig det første jeg gjorde

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det eneste jeg fant som var irret var ledningen til tak lyset, modulen er tør å fin inni, noen som hàr noen tipsnhvor jeg skal lete videre på dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.