Hjelp: Løsne hjullagerbane bak

Anbefalte innlegg

Hei,

Starta hjullager bytte bak på Golfen i kveld og alt gikk smooth helt til jeg skulle banke ut lagerbanene. Den ytterste kom greit, men sliter med å få ut den indre lagerbanen.

Noen som har noen triks?

Tenkte spørre Okkenhaug imårra, men vet ikke om de har verktøy for VW hjullager eller tida til å gjøre det den uka her,hehe.

/Roy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker en dor til å slå dem ut. Veldig enkel operasjon egentlig:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Starta hjullager bytte bak på Golfen i kveld og alt gikk smooth helt til jeg skulle banke ut lagerbanene. Den ytterste kom greit, men sliter med å få ut den indre lagerbanen.

Noen som har noen triks?

Tenkte spørre Okkenhaug imårra, men vet ikke om de har verktøy for VW hjullager eller tida til å gjøre det den uka her,hehe.

/Roy

Har byttet noen sånne og lagd meg litt utstyr etter behov.

Noen klarer jeg å lirke på en modifisert avdrager, andre går med med meisel for å få klaring deretter brukes avdrager. Siste løsning er å kappe lageret med vinkelsliper.

Endel jeg har byttet på, ser jeg spor etter vinkelsliper fra før...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter mange slag rundt og rundt lagerbanen på indre hjullager, så gikk jeg rimelig lei og fikk naboen (Okkenhaug) til å trekke ut den lagerbanen som sto igjen og sette inn de to nye. Kosta 300kr og det var det verdt framfor at jeg skulle slite resten av natta og neste dag :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.