Anbefalte innlegg

Heisann!

Skaffet meg en 2er Golf til vinterbil og A-T-B bil i går. Men på tur hjem, ved pådrag ut fra ei rundkjøring, så daua den plutselig før den gikk normalt igjen. Samme skjedde når jeg girte opp, døde for så å gå normalt igjen.

Altså, når du trør gassen inn, så dauer den, forså og fungere som normalt igjen. Dette skjedde titt og ofte ved pådrag, men det toppet seg på tur til jobb i morrest. Da daua den helt ut når den ble skikkelig varm, måtte ned i 1. gir og krype meg igang igjen. Døde også helt når den stod på tomgang etterpå.

På tur hjem ifra jobb, så gikk den som normalt - men det kom ikke varme i varmeapperatet, selv om motoren var varmere enn normalt... Og på toppen av alt dette så fauk dynamoreima, men har nå kjøpt ny reim :)

Noen som hvet hva dette kan være? Kan det ha noe med Bensin/Luft komboinasjon? Får for mye/lite av noe? Tips mottas med stor takk!

Har vært i kontakt med selger, og han har (naturlighvis) ikke vært borti dette. Men virket seriøs nok til å ta meg på alvor når jeg nevnte hev av kjøp. Så ble enige om at jeg skulle få dette sjekket. Og da er det jo kjekt å ha et forum å spørre på, når man har mer eller mindre pent lite peiling selv...: flau :

Regnr er XN15822, hvis det trengs!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke uvanlig at forgasseren på denne krangler litt.

Sjekk først alle vacuumslanger til forgasseren, samt pakninga mellom gasser og innsug.

Kan også være noe med vokstermostaten på gasseren, det er den V-formede klumpen det går to vannslanger innpå.

Hvis motortemp blir for høy og ingen varme inn i bilen, sjekk/bytt termostat. Sitter på undersiden av vannpumpa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant et ledningsbrudd etter mye om og men, ledningen gikk til et eller annet på forgasseren. Så fikset denne og nå går den som normalt! (Ihvertfall inntill videre)

At det ikke kom varme ifra varmeapperatet var at dynamoreima hadde ryki.. :P

Men takker for svar :)

/Einar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.