#1 Skrevet November 23, 2011 Har en 2001 VW Passat stasjonsvogn som sliter med at det kommer inn vann. Det har samlet seg en del i bunnen av rommet til venstre i bagasjerommet. Jeg er ikke sikker på hvor dette kommer fra, så jeg tenkte å høre her om noen har vært borti lignende saker. Det første som slo meg var at baklykta var utett. Men det ser ut til å komme inn høyere enn denne, ettersom varseltrekanten (som står oppreist i siderommet) er litt våt, og det samme gjelder noen ledninger som ligger høyere enn lykta. Kan ikke se at det er noe med pakningen rundt sideruta bak, men med mitt utrente øye kan det vel uansett være trøbbel der. Det neste jeg tenkte på er bakerste feste til takrailsen, kan det komme inn vann der? Og vil det isåfall oppføre seg slik? Kan ikke se noe vanntrøbbel i taket, men mulig vannet tar seg ned til det lille rommet usett Håper noen kan hjelpe meg litt her, greit å finne kilden før jeg tørker 100% 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 23, 2011 Fungerer spyleren på pussern bak? Lukter vel ikke tilfeldigvis spylervæske baki der også? Slangen fra tanken ligger sammen med ledningene inni der og fortsetter oppover stolpen. Mener det sitter et skjøtestykke omtrent der slangen går ut i gummibelgen/åpningen mellom luke og tak. Hender slangen lekker eller det koblingsstykket er defekt. Da samler alt seg i hjulbrønnen etterhvert. Et tips iallfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 23, 2011 Henger meg på bent sitt svar, vert borti at spylerslangen har hoppet av på en golf 4 stv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 23, 2011 Søstra hadde en A4 (97) hvor det også var spyleren som ga problemer, men det var ikke slangen som hadde hoppet av men spylerdysen som var knekt. Ellers så hender det at det lekker ved sidevinduene i bagasjeromsdelen, at limet løsner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 24, 2011 Takk for gode svar! At det kan være spylervæskeslangen har jeg ikke tenkt på. Det skal jeg sjekke. Har ikke lagt merke til spylervæskelukt der bak, men jeg har vel heller ikke tenkt over det. Pussermotoren til bakrute er forresten defekt, så jeg bruker ikke denne. Heller ikke spyling av bakruta, men det er mulig det kommer seg spylervæske dit allikevel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...