Tips til demotering av styrekule

Anbefalte innlegg

Lurte på om noen hadde noen gluppe tips hvordan jeg skal få løsnet styrekula på caben min. Den sitter som et sant h..lvete! Har løsnet den mutteren som går over enden/gjengene. Prøvd å buke griptang til å skru den løs. (slik som jeg tror det skal gjøres) Er det bare slik å bruke rå-makt?

Audidelesalg 097.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurte på om noen hadde noen gluppe tips hvordan jeg skal få løsnet styrekula på caben min. Den sitter som et sant h..lvete! Har løsnet den mutteren som går over enden/gjengene. Prøvd å buke griptang til å skru den løs. (slik som jeg tror det skal gjøres) Er det bare slik å bruke rå-makt?

Du har selvsagt banket løs festeringen også? Etter du har gjort det er det bare å bruke makt + tålmod. Og kanskje litt varme. Det hjalp sist jeg var borti de styreledda.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rustløser og makt. Satt temmelig bra på A6`en også.

Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har selvsagt banket løs festeringen også? Etter du har gjort det er det bare å bruke makt + tålmod. Og kanskje litt varme. Det hjalp sist jeg var borti de styreledda.

Og deretter rå makt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp! Den er løs. Da får jeg gå på med rustløsner og litt varme da :cool:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de kan sitte noe i natta!! hadde samme problemet på min måtte varme det helt rødglødendes hele driten med skjærebrenner,det ene staget bøyde seg som en banan før det ville løsne,tror jeg brukte 4 timer bare på å få løsna de staga..,(blei en lang 4 hjulsmåling dag det,hehe) jeg måtte ta ut begge stagene komplett fra bilen for å få ornkli makt på de,spenn de opp i ei skrustikke å ta i.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"litt" varme er en underdrivelse. Det skal GLØDE, da skjer det ting :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig med Paul. Det er ikke alltid nødvendig at det gløder, men hvis det ryker heftig og freser av vanndråpene så bruker det å hjelpe! I mange tilfeller så er det også greit å la det kjøle seg ned igjen også, fordi varmen får metallet til å utvide seg, og når det kjøler seg så trekker det seg jo sammen igjen, da får man enda en bevegelse, som begge to hjelper med å bryte rustens grep. Hvis du har planer om å få det fra hverandre igjen i fremtiden så kan du sette inn gjengene med et tynt lag kobberpasta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.