#1 Skrevet November 23, 2011 Bilstein B12 består av kortere dempere og senkefjærer(30mm) fra eibach. Vurderer dette til Superb`en:) Familiebil dette ,så skal være litt fornuft ang. senk:p Bilstein og Eibach må vel bli bra eller ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 24, 2011 Det er vel noe av det bedre du får av senkesett ,har hatt b12 kit på av mine 2 biler og har vært storfornøyd.Skal ha et sett til våren på gti'n.her er det flere som er fornøyd med Bilstein http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=225888&highlight=Bilstein 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 24, 2011 Jeg har B12, det som kan være bra å få med seg er at det er vanlige Eibach Sportline (50mm) fjærer mens demperne er spesielle og tilpasset fjærene av Bilstein. Så det er ikke det samme som å kjøpe dempere og fjærer separat. Synes fjærene ser veldig korte ut sammenlignet med original S-line, så jeg venter til våren... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 24, 2011 Det kommer ann på hvilket B12 kit du velger enten pro-kit eller sportline.Pro-kit senker i fra 25-30 mm og sportline senker fra 40 mm til 50 mm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 26, 2011 Blir det settet med 30mm senk. Tror det skal bli en bra mix mellom komfort og "sport":) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 26, 2011 Det kommer ann på hvilket B12 kit du velger enten pro-kit eller sportline.Pro-kit senker i fra 25-30 mm og sportline senker fra 40 mm til 50 mm. Når jeg var inne på 'Bilstein så senket prokit helt til 40mm stod der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 26, 2011 Står 30mm i lista til min bil:) Kan vel kanskje variere fra biltype til biltype........ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 27, 2011 Står 30mm i lista til min bil:) Kan vel kanskje variere fra biltype til biltype........ må nok være enkelte modeller da.. BILSTEIN B12 Pro-Kit The choice of professionals. If you’re looking for the perfect combination of sporty dynamics, a superior appearance and high performance, you’re on exactly the right track with this sport suspension. The product benefits at a glance: Professional Cornering System PCS Precise response, excellent driving performance and high reserves of safety Lowering up to 40 mm EIBACH Pro-Kit performance springs with progressive characteristic Springs and shock absorbers road-tested and fi ne-tuned to complement one other perfectly BILSTEIN gas pressure technology BILSTEIN mono-tube/Upside-Down technology, made in Germany German TÜV certificate Made in Germany 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 2, 2011 Nå hadde han brødjøken i butikken sett feil ( sjekket kun 4wd ) B12 finnes ikke til min bil. Da kan det bli B14 isteden.Dette er justerbart. Noen som har prøvd B14 ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 17, 2012 Jeg tillater meg en OT oppdatering sden dette er en av få tråder man finner ved å søke på bilstein b12. Jeg har montert på B12 Sportline, og Bilstein tuller ikke når de sier 40-50mm - bilen ble en god del lavere enn S-line. Komforten er omtrent som original A4 i full høyde, dvs. langt bedre enn S-line. Skulle gjerne hatt den ned litt mer på fronten, men det er vel typisk med Eibach at bilen er lavere bak Etter å ha kjent på bilen noen uker må jeg si meg fornøyd, bilen er lavere enn jeg i utgangspunktet ønsket men fungerer flott på på slitte vestlandsveier. Sammen med RS4-stag bak har jeg en helt annen respons inn i sving og liten krengning i bilen, og det er allikevel nok fjæringsvei igjen til å håndtere humper og ujevnhet i sving. Her falt f.eks FK Highsport colioverne jeg hadde før gjennom - demperne bunnet om jeg traff ujevnhet i sving med litt inspirert kjøring. Med B12 virker det som det bare er å kjøre på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...