Noen som har prøvd Bilstein B12 ? ( demper/fjærsett)

Anbefalte innlegg

Bilstein B12 består av kortere dempere og senkefjærer(30mm) fra eibach. Vurderer dette til Superb`en:)

Familiebil dette ,så skal være litt fornuft ang. senk:p

Bilstein og Eibach må vel bli bra eller ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har B12, det som kan være bra å få med seg er at det er vanlige Eibach Sportline (50mm) fjærer mens demperne er spesielle og tilpasset fjærene av Bilstein. Så det er ikke det samme som å kjøpe dempere og fjærer separat.

Synes fjærene ser veldig korte ut sammenlignet med original S-line, så jeg venter til våren... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer ann på hvilket B12 kit du velger enten pro-kit eller sportline.Pro-kit senker i fra 25-30 mm og sportline senker fra 40 mm til 50 mm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det settet med 30mm senk. Tror det skal bli en bra mix mellom komfort og "sport":)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer ann på hvilket B12 kit du velger enten pro-kit eller sportline.Pro-kit senker i fra 25-30 mm og sportline senker fra 40 mm til 50 mm.

Når jeg var inne på 'Bilstein så senket prokit helt til 40mm stod der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står 30mm i lista til min bil:) Kan vel kanskje variere fra biltype til biltype........: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står 30mm i lista til min bil:) Kan vel kanskje variere fra biltype til biltype........: klø :

må nok være enkelte modeller da.. :)

BILSTEIN B12 Pro-Kit

The choice of professionals.

If you’re looking for the perfect combination of sporty dynamics, a superior appearance and high performance, you’re on exactly the right track with this sport suspension.

The product benefits at a glance:

Professional Cornering System PCS

Precise response, excellent driving performance and high reserves of safety

Lowering up to 40 mm

EIBACH Pro-Kit performance springs with progressive characteristic

Springs and shock absorbers road-tested and fi ne-tuned to complement one other perfectly

BILSTEIN gas pressure technology

BILSTEIN mono-tube/Upside-Down technology, made in Germany

German TÜV certificate

Made in Germany

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå hadde han brødjøken i butikken sett feil ( sjekket kun 4wd ) : bh :

B12 finnes ikke til min bil. Da kan det bli B14 isteden.Dette er justerbart.

Noen som har prøvd B14 ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tillater meg en OT oppdatering sden dette er en av få tråder man finner ved å søke på bilstein b12. Jeg har montert på B12 Sportline, og Bilstein tuller ikke når de sier 40-50mm - bilen ble en god del lavere enn S-line. Komforten er omtrent som original A4 i full høyde, dvs. langt bedre enn S-line. Skulle gjerne hatt den ned litt mer på fronten, men det er vel typisk med Eibach at bilen er lavere bak :/

Etter å ha kjent på bilen noen uker må jeg si meg fornøyd, bilen er lavere enn jeg i utgangspunktet ønsket men fungerer flott på på slitte vestlandsveier. Sammen med RS4-stag bak har jeg en helt annen respons inn i sving og liten krengning i bilen, og det er allikevel nok fjæringsvei igjen til å håndtere humper og ujevnhet i sving. Her falt f.eks FK Highsport colioverne jeg hadde før gjennom - demperne bunnet om jeg traff ujevnhet i sving med litt inspirert kjøring. Med B12 virker det som det bare er å kjøre på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.