Audi 2.0tdi 2008mod B7. Problem med godkjenning av senkefjører

Anbefalte innlegg

Har senka en 08 mod A4 b7 fremhjulstrekker med 40/40 H&R senkefjører.. Tatt hjulstillingskontroll, justert så camber er lik begge sider foran, og justert spissing.. la til litt ekstra spissing for å kompansere camberen pga på desse bilene blir den litt høy ved senk..

De ville ikke godkjenne bilen pga de mente bilen hadde for mye camber foran i forhold til fabrikkens toleranser... Jeg vet om hauevis av biler som har blitt godkjent med samme fjørene uten problem.. Hva bør jeg gjøre? Tips mottas med stor takk!;)

 

Total spissing foran: 0.20`

 

Camber per forhjul -1.20`

 

Noen som har noe erfaring med dette? evt andre som har fått godkjent senk av a4 med lignende mål..??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har senka en 08 mod A4 b7 fremhjulstrekker med 40/40 H&R senkefjører.. Tatt hjulstillingskontroll, justert så camber er lik begge sider foran, og justert spissing.. la til litt ekstra spissing for å kompansere camberen pga på desse bilene blir den litt høy ved senk..

De ville ikke godkjenne bilen pga de mente bilen hadde for mye camber foran i forhold til fabrikkens toleranser... Jeg vet om hauevis av biler som har blitt godkjent med samme fjørene uten problem.. Hva bør jeg gjøre? Tips mottas med stor takk!;)

 

Total spissing foran: 0.20`

 

Camber per forhjul -1.20`

 

Noen som har noe erfaring med dette? evt andre som har fått godkjent senk av a4 med lignende mål..??

 

Gå inn der du tok kontrollen, få verksmester til å skrive at camber ikke går ann å stille og at han godkjenner at dette er innenfor fabrikkens toleranser. Det har jeg gjort de gangene jeg har senket biler og camberen ikke var ok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tingen er at jeg tok kontrollen selv, har jobbet på møllerverksted i 6år, og tok kontrollen på verkstedet til en kompis siden han har spett nytt hjulstillingsapparat.. verksmesteren sitt ord var ikkje godt nok for BT..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tingen er at jeg tok kontrollen selv, har jobbet på møllerverksted i 6år, og tok kontrollen på verkstedet til en kompis siden han har spett nytt hjulstillingsapparat.. verksmesteren sitt ord var ikkje godt nok for BT..

 

Får du stempel i fra verksmester på et Møller verksted med stempel fra Møller så er jo det godkjenning. Kan ikke si noe da. Eller, de kan jo si ganske mye rart de da.. hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem tok kontrollen? 2 skallede typer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På vårt apparat kan man endre "fasiten" på vinklene før man begynner kontrollen mener jeg å huske.. SIkker på at det ikke går på dette også? Da kan du jo legge på litt mer camber "fra fabrikk" ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp, endret på "fasiten".. Men, de hadde snakket med møller og fått tilsendt toleransene på akkurat denne bilen.. og der viste det seg at camberen var 0.10` feil på hvert forhjul... og det ville han ikkje godkjenne. Så sendte han papira videre til et internt kontrollorgan i biltilsynet som skulle vurdere om bilen kunne godkjennes eller ei.. Blir så møkke lei når man for en gangs skyld skal gjør ting etter boka, men allikevel blir trykkt ned i dritten.. ender opp med at folk senker og bygger om bilene sine uten å gidde å gå til BT pga at de alltid er så vanskelige! ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanskje ikke til så stor hjelp, men når jeg godkjente min B7 med H&R fjærer så var ikkje camber foran helt innforbi spec, med vedkommede på biltilsynet visste tydeligvis at det var multilink oppheng som det ikke er justeringsmuligheter annet enn spissing og godkjente bilen uten problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for alle innlegg!:)

 

kanskje ikke til så stor hjelp, men når jeg godkjente min B7 med H&R fjærer så var ikkje camber foran helt innforbi spec, med vedkommede på biltilsynet visste tydeligvis at det var multilink oppheng som det ikke er justeringsmuligheter annet enn spissing og godkjente bilen uten problem.

 

Ja, det er en slik kar jeg håpte på å treffe på BT.. en som kan å bruke sunn fornuft.. Men vi får bare vente å se hvilke svar jeg får når de i øvste hold avgjør saken..: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som du sier.. flott att når man for en gangs skyld skal følge boka så er det "galt" å..

 

Om du jobber med dette kan du gjøre samme som jeg har gjort. ta hjulstilling slik du vil ha. og få to kompiser til å holde litt på apparate så man får de "grønne" ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min b7 ble godkjent uten forspenn i fjærene så stor forskjellsbehandling ute å går.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alvorlig mye forskjellsbehandling ute å går ja.. mens i sverige kan man gjør nesten akkurat som man vil! Hvor er logikken ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan du prøve å bestille time hos en annen bt? kan jo hende du treffer på en som er litt mere medjørlig der... du må jo selvfølgelig spille dum

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk svar fra BT nå i uken.. og det ble godkjent!!:) Samme type bil fantes visst med en tyngre motor som hadde camber som var enda lavere enn det denne bilen hadde.. Utrolig:p

... Skulle bare mangle:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.