#1 Skrevet November 25, 2011 (endret) Bilen er Passat 1.6 2000mod, 1.registrert.19990928 Jeg har søkt litt rundt om dette å ettermontere, men de fleste bruker uorginale komponenter. Så jeg ønsker å bytte ut komfortmodul med fjernstyring og skaffe en matchende orginal nøkkel. Dette er nok ikke så lett som det høres ut, men det bør jo gå ann? Jeg regner med at det også må programmeres i ECU? flytte over startsperrechip og parre nøkkel med bil. (Hold ut, dette er til nå den nyeste bilen jeg har eid ) Hvis dette lar seg gjøre kan jeg sikkert lage DIY Til nå har jeg fysiskt sjekket at min modul heter 1j0959799R, og jeg tror den må være 1j0959799S Fra denne annonsen kan jeg se at det er en ekstra kontakt, det må hvertfall være til antenne R47, og kanskje fler ting? takker for svar http://www.ebay.com/itm/NEW-GENUINE-VW-PASSAT-B5-CONVENIENCE-CONTROL-UNIT-1J0-959-799-S-00C-/190590693793?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2c601731a1 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 28, 2011 Er det noen som kan forklare hva PR nummer betyr? PASSAT B5 1998-99 MODEL YEARS (3B) WITH PR NUMBERS - 7AB + 6XD, 6XN Det har noe å bety med endingen av delenummeret på komf.modul; 1J0 959 799 S 00C nvm. http://www.vaglinks.com/Docs/Misc/Audi_PR_Codes.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 28, 2011 PR ser ut til å være utstyrskode?ett "oppslag" på hvaslags ekstrautstyr bilen din har... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 28, 2011 R47 er antennen din ja, om du ikke har denne får du den sikkert fra en delebil hos høggern din, ang komfortmodulen har jeg en liggende som skal fungere. VAG Nr: 1J0 959 799 N 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 28, 2011 Holder på med det samme som deg i en b5 a4. Jeg har komfortmodulen, men mangler fjernkontrollen. Så vidt jeg kan se er det bare å kjøpe til en annen vakuumpumpe. Nøkkel må også kodes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 28, 2011 R47 er antennen din ja, om du ikke har denne får du den sikkert fra en delebil hos høggern din, ang komfortmodulen har jeg en liggende som skal fungere. VAG Nr: 1J0 959 799 N Det som hadde vært best er å få et komplett ledningsnett med alt Vet det står en sedan på høggern jeg kan sjekke. Hvem bil og modell kommer den modulen din fra? Du har ikke nøkkel til den? Jeg skulle gjerne visst delenummer på den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 28, 2011 Holder på med det samme som deg i en b5 a4. Jeg har komfortmodulen, men mangler fjernkontrollen. Så vidt jeg kan se er det bare å kjøpe til en annen vakuumpumpe. Nøkkel må også kodes. Takk for det Vacuumpumpe visste jeg ikke, det må jeg sjekke Nøkkelen kan man vel "kode" uten vagcom, så lenge man har 2 nøkler ekstra, hvis jeg har skjønnt riktig? Startsperren må vel kodes om hvis man ikke har koden som fulgte med nøkkelen når bilen var ny, så da må man vel bytte chippen i alle nøklene? Jeg hadde bare tenkt å flytte over en av chipene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 28, 2011 Er det vacum pumpe på 3B? trodde det var elektrisk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 28, 2011 Takk for det Vacuumpumpe visste jeg ikke, det må jeg sjekkeNøkkelen kan man vel "kode" uten vagcom, så lenge man har 2 nøkler ekstra, hvis jeg har skjønnt riktig? Startsperren må vel kodes om hvis man ikke har koden som fulgte med nøkkelen når bilen var ny, så da må man vel bytte chippen i alle nøklene? Jeg hadde bare tenkt å flytte over en av chipene. Ja, "kodingen" gjøres uten. Men startsperra må programmeres, kan kjøres med vag-com hvis du har koden.. Dumt spørsmål kanskje - men sikker på at du ikke har komfortmodul? Trodde kanskje det var på alle biler fra den tidsepoken.. lett å sjekke, hvis bilen er låst og man åpner den, skal vinduet åpnes hvis du holder nøkkelen i "åpne"-posisjon i 5 sekunder.. Kjenner ikke Passat, men på A4 er det sånn at Vaakumpumpa inneholder RF-senderen\mottakeren, og pumpa i biler uten fjenkontroll har vaakumpumpe uten RF-enheten. Men pumpene er ellers helt like og bare å bytte over.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 29, 2011 Ja, "kodingen" gjøres uten. Men startsperra må programmeres, kan kjøres med vag-com hvis du har koden.. Dumt spørsmål kanskje - men sikker på at du ikke har komfortmodul? Trodde kanskje det var på alle biler fra den tidsepoken.. lett å sjekke, hvis bilen er låst og man åpner den, skal vinduet åpnes hvis du holder nøkkelen i "åpne"-posisjon i 5 sekunder.. Kjenner ikke Passat, men på A4 er det sånn at Vaakumpumpa inneholder RF-senderen\mottakeren, og pumpa i biler uten fjenkontroll har vaakumpumpe uten RF-enheten. Men pumpene er ellers helt like og bare å bytte over.. Som Tord skriver så tror jeg ikke det er vacuumpumpe på Passat 3B. Jeg har en slags komfortmodul, det har jeg sjekket. Min er hvertfall for vindumekanismer, sentrallås og startsperre, alarm er jeg litt usikker på om jeg har selvom det blinker i døra..? Og fordi jeg ikke har flip nøkler regner jeg også med at min ikke har RF-enhet integrert. Neste jeg skal sjekke er om det ligger antenne i venstre A-stolpe. En annen ting som jeg fant ut; faktisk noen ting kan man etteraktivere med Vag-Com, jeg leste om en kar i Spania som har klart å aktivere og koble alarmen i en komfortmodul som bare er for sentrallås. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 30, 2011 (endret) Bilen min har ikke antenne i A-stolpe så langt jeg kunne se Var innom møller i går og fikk bekreftet at jeg har komfortmodul 1j0959799R 03A. Det står ikke 03A på min av en eller annen grunn Han kunne annbefale å prøve 1j0959799S 098 (eller 099 som er med tyverialarm) Og jeg trenger antenneledning 3B0 971 650 B (433,92MHz) (koster ny ca850kr inkl mva. eks rab%) Nøkkel må jeg skaffe, og det skulle koste 500kr for bytte til nye startsperrechipper i X antall nøkler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 30, 2011 ville bare si att passat 3b IKKE har vacumpumpe,det er elektrisk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 2, 2011 Det som hadde vært best er å få et komplett ledningsnett med alt Vet det står en sedan på høggern jeg kan sjekke.Hvem bil og modell kommer den modulen din fra? Du har ikke nøkkel til den? Jeg skulle gjerne visst delenummer på den. Den er i fra en 98 mod Passat 1.8T. og jeg har dessverre ikke nøkkel til den nei. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...