#1 Skrevet November 25, 2011 Hei, er det noen som har noen bilder av egen burbygging i audi a4 ! har hatt en samtale med biltilsynet ang bur i min som skal godkjennes, med det så blir ett halv bur men tenkte å bygge ett bra fast bur bakover med skrudde fester for rør forbi forrdører som jeg kan sette inn på treff ! men vil gjerne ha noen bilder a div løsninger så en kan se litt hva kansje andre har gjort før ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 26, 2011 likte bilde nr to ja ! må bli noe likt som det :-) ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 2, 2011 så biltilsyntet er med på å regge ned til 2 seter, og kan godkjenne et selvbygget halvbur? Kan de også godkjenne glassfiber bøtte stoler eller? Trodde dette var så godt som umulig å få til for tiden jeg. Men er jo såklart en STOR fordel å få dette godkjent da Hadde vært kjempe kjekt om du kunne delt litt med denne infoen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 2, 2011 Det har vel alltid vært mulig å godkjenne halvbur hvis bilen regges ned til 2 seter. Eneste "kravet" SVV har satt er vel at det under ingen omstendigheter skal være mulig for noen i bilen å skalle i buret samme hva som skjer. Så sålenge du fjerner bakseter og regger ned til 2 seter og bygger buret så du ikke har mulighet til å treffe det ved en kolisjon så skal det jo gå greit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 2, 2011 Personlig er jeg ikke så fan av halvbur, da det gjør lite for å beskytte den viktigste delen av bilen. Du bør i det minste kunne sette inn tak- og dørstrevere når du kjører på bane. Spesielt med bøttestoler og firepunktseler er det viktig å ha et bur som beskytter passasjersonen ved en eventuell rundvelt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 3, 2011 enig i det audun, men et halvbur er da langt bedre en ingenting. så lenge bøylen står plassert så nært intill pasasjer stol som mulig vil det jo beskytte taket fra å kollapse helt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 6, 2011 Ja det jer er mest ute etter er å ikke knekke nakken i allefall ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...