#1 Skrevet November 25, 2011 Hei, er det noen som har noen bilder av egen burbygging i audi a4 ! har hatt en samtale med biltilsynet ang bur i min som skal godkjennes, med det så blir ett halv bur men tenkte å bygge ett bra fast bur bakover med skrudde fester for rør forbi forrdører som jeg kan sette inn på treff ! men vil gjerne ha noen bilder a div løsninger så en kan se litt hva kansje andre har gjort før ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 26, 2011 Du må involvere tjukken også, du må da skjønne at du får da ikke ha slikt uten at jeg får være med! Var ikke noe hårreisende bilder på nettet, men skal du bygge sjøl si du? Kunne jo gått for noe slikt da: http://www.lpiracing.com/Autopower-Bolt-In-Roll-Cage-Audi-A4-83711-52p23468.htm http://www.horsepowerfreaks.com/performanceparts/Audi/A4/Suspension/Roll_Cages Eller så har du disse, men går litt dårlige rykter om de: http://www.wiechers-sport.de/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 26, 2011 likte bilde nr to ja ! må bli noe likt som det :-) ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 2, 2011 så biltilsyntet er med på å regge ned til 2 seter, og kan godkjenne et selvbygget halvbur? Kan de også godkjenne glassfiber bøtte stoler eller? Trodde dette var så godt som umulig å få til for tiden jeg. Men er jo såklart en STOR fordel å få dette godkjent da Hadde vært kjempe kjekt om du kunne delt litt med denne infoen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 2, 2011 Det har vel alltid vært mulig å godkjenne halvbur hvis bilen regges ned til 2 seter. Eneste "kravet" SVV har satt er vel at det under ingen omstendigheter skal være mulig for noen i bilen å skalle i buret samme hva som skjer. Så sålenge du fjerner bakseter og regger ned til 2 seter og bygger buret så du ikke har mulighet til å treffe det ved en kolisjon så skal det jo gå greit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 2, 2011 Personlig er jeg ikke så fan av halvbur, da det gjør lite for å beskytte den viktigste delen av bilen. Du bør i det minste kunne sette inn tak- og dørstrevere når du kjører på bane. Spesielt med bøttestoler og firepunktseler er det viktig å ha et bur som beskytter passasjersonen ved en eventuell rundvelt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 3, 2011 enig i det audun, men et halvbur er da langt bedre en ingenting. så lenge bøylen står plassert så nært intill pasasjer stol som mulig vil det jo beskytte taket fra å kollapse helt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 6, 2011 Ja det jer er mest ute etter er å ikke knekke nakken i allefall ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...