#1 Skrevet November 26, 2011 På tur hjem fra butikken i dag, kom det et lite popp, også lugget bilen. Jeg gikk umiddelbart av gassen. Var først sikker på at en trykkslange hadde hoppet av en plass, men etter å ha vært over alle slangene nå, så ser jeg at det ikke er tilfellet. Turboen lager en skikkelig ulelyd, nesten som en skrukompressor, men uten at det skjer noe. I tillegg "spytter" den litt innimellom, når den skal til å lade. Det eneste jeg ikke fikk gjort i dag, var å sjekke slark i turboen. Noen som har opplevd tilsvarende episode tidligere, som kan bekrefte/avkrefte teorien min om havarert turbo? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 26, 2011 Hadde det samme prob på min s3. Da var det akslingen i turboen som knakk uten forvarsel. Så da ble det garret gt28rs på meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 26, 2011 Huff... måtte jo komme nå. Jaja, det er vel tiden, bilen har tross alt gått 135 000km Jeg har lyst på GT28RS selv, men bilbudsjettet går stort sett på Corradoen så det blir vel en original K04 igjen... Hva mer gjorde du? Nye dyser og remap? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 26, 2011 Huff... måtte jo komme nå. Jaja, det er vel tiden, bilen har tross alt gått 135 000km Jeg har lyst på GT28RS selv, men bilbudsjettet går stort sett på Corradoen så det blir vel en original K04 igjen... Hva mer gjorde du? Nye dyser og remap? Ja sportec steg 3 prog. Samt bredbåns lamda og eksos temp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 26, 2011 sweet! hvor havnet du effektmessig, og hvor dyrt ble det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 26, 2011 btw, kan jeg bypasse turboen på noe vis sånn at bilen kan brukes til/fra jobb? f eks koble ut N75 eller LMM? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 26, 2011 Hvis aklingen er knekt raser olja rett ut i eksosen, og det er ikke noe særlig å kjøre med... parker bilen til du har byttet turbo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 26, 2011 (endret) sweet! hvor havnet du effektmessig, og hvor dyrt ble det? Har ikke kjørt den i rulle enda. Men den går tilsvarende som en mitsubishi evo 8 med 330 hk kit. Men kjører med et safe oppsett. Siden jeg ikke vil at rådene skal komme ut av blokken. Men igjen. Så virker det som motoren jobber mye snillere med denne turboen. Mye mindre varmeutvikling. Du slipper det pang trykket som du får med 04 turboen. Kommer i en mye finere kurve. Men går mye bedre:-) Du havner fort på 20k med egeninsats. + event ny clutch. Men det koster jo fort litt kr med en god 04 turbo også. Obs ikke kjør bilen din. Før den er fikset. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 27, 2011 Takk for svar. Da blir den stående til ny turbo er i hus. Syns nesten det virker umulig å komme til baki der, må blokka ut for å bytte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 27, 2011 Takk for svar. Da blir den stående til ny turbo er i hus. Syns nesten det virker umulig å komme til baki der, må blokka ut for å bytte? Det er litt trangt. Men når du får vekk litt slanger og rør går det ganske greit å få den ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 27, 2011 Jeg får sjekke litt priser på ny turbo i morgen. Fant på norskbildelesenter for 6400,- men vet ikke om det er original KKK. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 28, 2011 Hvordan er kvaliteten på de NBS-turboene, er de noe å satse på? De koster ca halvparten av original KKK, så det virker nesten for godt til å være sant. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 28, 2011 Du får jo garanti på de, så kjør på. Er jo flere positive og negative tilbakemeldinger på de turboene men om budsjettet/økonomien tilsier at du kun kan gå for NBS sine så har jeg ville tatt den sjansen. Som sagt, du har garanti på kjøpet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 28, 2011 Jeg har i utgangspunktet ikke begrenset meg selv med busjettet, men jeg ønsker å spare penger der jeg kan - uten at det skal gå på bekostning av kvalitet eller driftssikkerhet... Dersom de fra NBS var så dårlige, så hadde de vel neppe solgt dem, i allefall ikke med garanti? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...