Passat G60->TDK Syncro. Vil ikke gå etter fjernet bensinpumpe.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte for en stund siden en Passat G60 Syncro som er konvertert til TDK.

Etter å ha fikset litt små ting så sjekket jeg om bensinpumpa fortsatt sto i tanken. Siden jeg har justert dieselpumpa endel uten å få så mye diesel jeg burde tenkte jeg at bensinpumpa kunne være der enda. Å det var den. Jeg tok den vekk, og la en slange hele veien ned til bunnen av tanken isteden for i pumpa.

Bilen startet fint og jeg kjørte en liten tur til butikken så tilbake. På vei tilbake i bratte motbakker døden den etterhvert ut. Måtte rygge å snu bilen så ha full pupp for å komme opp bakkene.

Så etter jeg kom hjem å sjekket kunne det se ut som slangen var for lang og bøyde seg oppover eller noe slikt. Kortet den så inn uten hell. Og etter litt mere prøving døde den helt.

Nå har jeg montert bensinpumpa igjen for å sjekke om det blir noe forskjell, men funket dårlig. Måtte fylle diesel i dieselfilteret og rett i dieselpumpa for at den skulle starte. Men den går bare i et halvt minutt å dør da den har brukt opp dieselen fra filteret og til pumpa.

Noen som har noen forslag til hva jeg skal gjøre for å få fart på den igjen? Jeg trenger jo egentlig ikke noen bensinpumpe i tanken? Må jeg lufte systemet på noen måte? Og skal det være en enveis ventil noe sted for å hindre dieselen å renne tilbake til tanken?

Syntes det er rart bilen har funka så bra når jeg ikke klarer å blåse gjennom bensinpumpa i det hele tatt, den er jo ikke koblet til strømmen så den står jo bare i veien?

Håper på gode råd :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noe tips? Skulle helst hatt bil til imorgen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tett dieselfilter etter at du hadde slangen i bunn av tanken: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkt tanken, mulig den ble tett da. Aner jo ikke når det ble skiftet sist. Men skal det være noe enveis ventil på dieselen til pumpa?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta dieselfilter og montert enveis ventil bak ved tanken i slangetilførselen til dieselpumpa. Fortsatt lite hell. Når jeg fyller dieselfilteret fult starter bilen og bruker opp all dieselen så drar det bare luft inn til pumpa å stopper. Fylt filteret og prøvd igjen å det samme skjer på nytt. Noen tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.