Hvilket verksted å bruke til å flushe og bytte olje på automat kasse?

Anbefalte innlegg

Vil bytte olje og filter samt ta av bunnpanna for å inspisere automatkassen på min a8 med automat. Hvilket verksted er best å bruke til dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det spørs jo hvor du bor, og hvor langt du er villig til å reise for å få utført denne jobben? Kristiansand Bilverksted er flinke med VAG og deres automatkasser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bor like utenfor oslo, men er villig til å reise dit man må for å få det gjort skikkelig. Det viktigste for meg er at det blir gjort skikkelig av folk som legger litt stolthet i jobben sin. Pleier aldri å bruke verksted, men de gangene jeg har gjort det har jeg alltid endt opp med å være misfornøyd pga veldig dårlig arbeid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra det ikke bare er meg som er paranoid ovenfor verksteder ;)

Hvis du bor i Oslo-området ville jeg ringt og hørt med S-Sentrum. Har ikke hatt bilen der selv, men har flere venner i Oslo har brukt det. Ikke hørt noe annet enn positive erfaringer:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ønske du å flushe girkassen? En bedre løsning må være å bytte det som kommer ut av olje når man tar ned bunnpannen og filteret og kjøre noen tusen kilometer, for så å skifte igjen. Worst case scenario av en flush er at all den nye oljen løsner opp dritt i kassen og tetter en oljekanal eller lignende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips så langt. Er vel ikke noe bedre å kjøre med ny olje for å så bytte igjen? Bedre å få den flushet med en gang. Det hadde vært gjort på a6n min to ganger og såvidt jeg vet har den gått over 300k og kassen fungerer fortsatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil bytte olje og filter samt ta av bunnpanna for å inspisere automatkassen på min a8 med automat. Hvilket verksted er best å bruke til dette?

Transtech her på bryne har jo eget utstyr for å flushe automatkasser med. Vi bruker dem når vi ikke finner ut av det. :) Ta deg en tur tilbake til Stavanger og fiks det.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger ikke noe ekstra utstyr for å skifte all oljen i kassa.

Her er løsningen for å skifte de 4 literne med griseolje som blir liggende igjen i kassa ved vanlig oljeskift:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=2031323post2031323

Hvis man skifter olje uten å flushe ut alt, så bytter man i praksis bare 50 % av olja. Med andre ord: Man kjører rundt med 50% gammel olje, hvis man tar samme prosedyre etter noen uker så har man fortsatt bare 75% ny olje i kassa, selv etter å ha brukt opp mer olje enn om man hadde brukt 4 liter på flush i første omgang. I tillegg må du jobbe med dette griseriet to ganger fremfor å gjøre alt ferdig når man først er i gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.