Kalibrering av utetemperatur måler - Passat 3B

Anbefalte innlegg

Har oppdaget i det siste at utetemperaturmåleren på Passaten er i overkant optimistisk.

Den viser jevnt over en 3-4 grader for mye. Dette virker som det er uavhengig om motor er kald eller varm.

På flere av bilene jeg har hatt før(Ikke VAG da:o) har det gått ann å kalibrere denne ved å holde inne flere knapper instrumentet samtidig. Er det noen sånn løsning på 3B'en, evt. noe annet som kan funke? Er ikke stor kjørecomputer på denne, men sånn liten som sitter i "klokke-displayet".

Har en sånn Kina-VAG-Com kabel som jeg tror skal fungere med VCDS-lite:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sitter vel en sensor i front av bilen, som kan byttes relativt lett

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle tro det.... Har hørt at den skal sitte bak nedre grill foran. Litt usikker på om jeg gidder å skifte den da. Koster sikkert fort 3-400 kroner, og det er jeg ikke sikker på om er verdt penga.

Hvis sensoren må byttes er det noen som kan hoste fram et delenummer på denne eller?

Har vært over 3x eBay(US,UK,DE) og finner ikke den delen jeg skal ha. Er tonnevis til Golf,Polo,Touraeg,osv. veldig merkelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett endel steder at Golf 4 og Passat 3B har samme også, men 3B er nesten ikke nevt noen steder: mad :

Alternativene er nok

357919379A: http://www.worldimpex.com/parts/genuine-part-outside-air-temp-sensor_123948.html

1J0919379A: http://www.worldimpex.com/parts/genuine-part-outside-temperature-sensor_118438.html

Står nederst på siden hvilke biler de passer til. Om jeg velger '98 Passat kommer det ikke opp noe i det hele tatt.

Forskjellen ser jo bare ut til å være at den ene har firkantet kontakt, mens den andre har rund. Får rive av dekslet når jeg kommer hjem og sjekke. Virker jo logisk at det burde være den siste egentlig da samtlige andre biler fra samme tidsperiode har den:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tok utgangspunktet i passat 97mod bare jeg :) sikkert 3b :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passat 97`kan like gjerne være 3A siden de aller fleste 3B er 98`eller nyere på chassisnr.

Det er også logisk at 3A har samme føler som 35i og Golf3.

Vil tro at Golf4, mest sannsynlig, har samme føler som 3B.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som dere ser i første post er det som sagt en 3B det er snakk om her da;)

Skal ta å sjekke dette når jeg har tid, og komme tilbake med mer info!

Når det er sagt er det ingen som har svart på det jeg egentlig lurte på! :P

Dvs: Er det mulig å justere offset på temperaturmåleren på noen måte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tar opp igjen denne.

Lurer også på om det er mulig å kalibrere utetemp sensoren?

Jeg har skiftet sensor, men det hjalp ikke noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke funnet ut av det foreløpig:o Har prøvd å se om det finnes noen muligheter for å konfigurere den vha. VAGCOM, men det ser ikke sånn ut...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.