#1 Skrevet November 27, 2011 kva er typiske tegn på at ein turbo på tdi motor må skiftast?? min golf v 1,9 tdi så hopper ladetrykket litt ved enkelte turtall og belastning, men ikkje altid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 27, 2011 Hvis turboen er sliten så er det som oftest på grunn av at lagrene el.lign er gåene. Hvis dette blir ille kan det begynne å lekke olje/kjølevæske(som er koblet til turboen for kjøling) inn i turbohuset. Dette ser man som oftest ved at det enten ryker blått, eller kommer mye damp ut av eksosen. Det problemet du refererer til vil jeg tro har noe med feil på styringen av ladetrykket å gjøre. Kanskje du har en liten lekkasje mellom turboen og innsuget, eller så kan det være en feil med ladetrykksventilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 28, 2011 får ikkje noko feilkoder i vag-com. bilen bruker ikkje olje, men må fylle litt kjølevæske 1 gang iåret. men meiner min turbo er oljekjølt. stemmer det viss turboen lager sirene lyd så er den slitt?? min lager sirenelyd ved kald motor og sakte kjøring 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 29, 2011 sånn hyle plystre lyd du tenker på ???? det er bare turboen som spinner opp og ned alt etter som dette hører du viss du har åpent luftfiter fjærnet kat og sånn men kan jo forekomme på orginalt og ;-) beste måten du kan sjekke turboen din er jo ta av slangen der den suger lufta inn. å kjenn på den mutteren som sitter på akslingen der viss du kan dra den akslingen inn og ut av turboen mer en ein iten mm eller 2 da vett du hvertfall att den begynne og bli slitt bevegese opp og ned skal det vere så det skal du ikkje bekymre deg for ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 29, 2011 har fjernet bakrepotte og chippa. har orginal filter. men ule lyden har kommet sterkare det siste året. lyden er jevn med turtallet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...